S.V Grol begonnen met aanleg kunstgras velden

02-06-2008

GROENLO – Terwijl het afgelopen weekend sportpark ‘Den Elshof’ nog in vol ornaat was aangekleed voor het 19de Marveldtoernooi, is daar maandag 2 juni al niets meer van te zien. Vanmorgen (lees maandag 2 juni) zijn de firma Ceelen Sport Constructies (CSC) uit Zeewolde en de vrijwilligers van s.v. Grol begonnen met het weghalen van de bebording en de palen langs de velden. De lichtmasten zijn inmiddels weg, de struiken die het tweede en trainingsveld scheiden liggen in de (groen)container en van de goals staat er geen meer overeind. Het gras op het Marveld-veld is weg en hiervan is niets meer dan een uit de kluiten gewassen zandbak over. Projectleider Rob Oude Luttikhuis, werkzaam bij CSC en woonachtig in Groenlo, verwacht dat aan het eind van de dag niets meer staat en dat het een grote, kale vlakte is. “Op het Marveld veld zal deze week nog de drainage worden aangelegd en daarna zal worden gewerkt aan het hoofdveld”, aldus Oude Luttikhuis.

Enkele voetbalvelden van Sportvereniging Grol zullen worden voorzien van kunstgras. Dit zal worden gerealiseerd op het hoofdveld, veld 2 en daarnaast zal er een pupillen-, een half kunstgrasveld van 54 bij 36 meter worden aangelegd op het veld van Marveld Recreatie.

De financiering van het totale project is drieledig. Het hoofdveld zal inclusief nieuwe wedstrijdverlichting e.d. worden bekostigd met subsidie van de gemeente. De s.v. Grol zal het kunstgras op veld 2 zelf financieren en Marveld Recreatie neemt de financiering van het nieuwe pupillenveld voor haar rekening.

Het is de bedoeling dat het gehele project in de eerste helft van augustus is afgerond.