Grol verzuimt om te winnen

08-09-2008

In de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2008-2009 in de tweede klasse J van de KNVB heeft de hoofdmacht van Grol verzuimd om een overwinning te bewerkstelligen.
In de competitieouverture van het nieuwe seizoen kreeg de hoofdmacht van trainer/coach Henry Golstein op het nieuwe kunstgras van het sportpark ‘Den Elshof’ Achilles ’12 uit Hengelo Ov. op bezoek. Grol ging veelbelovend van start en bereikte in de eerste 25 minuten van de eerste helft een kwalitatief hoog niveau. Daarna zakte men weg, waarbij het tempo aanzienlijk werd teruggeschroefd. Bovendien viel het ver in de tweede helft op dat men conditioneel nog niet op het gewenste niveau was. En juist in die fase van de wedstrijd kreeg Achilles ’12 enkele kansjes om met de overwinning huiswaarts te keren.

Bij Grol ontbraken een viertal basisspelers, waaronder het oude en vertrouwde centrumduo in de verdediging: Patrick Blanckenborg en Frank Oosterholt. Dit alles had totaal ongemerkt kunnen blijven wanneer de wel in het veld aanwezige spelers de vele scoringsmogelijkheden beter hadden benut. Zo misten Erwin van de Wolfshaar, Kevin Stöteler en Sander Nijhoff deze middag het juiste richtinggevoel.

De man die Grol helemaal aan de eerste competitiezege had kunnen  helpen, was Lennard Walterbos. De technische en tactische strateeg bij Grol op het middenveld miste in de eerste helft twee opgelegde kansen en faalde in de tweede helft op een manier zoals hem dat nog niet vaak is overkomen. Zo bleef het uiteindelijk bij een doelpuntloos gelijkspel en kan Grol zich opmaken voor de tweede competitiewedstrijd, te weten zondag 14 september a.s. uit tegen Tubantia uit Hengelo Ov.

Speelronde: 1
Scheidsrechter: V.L. Barreth uit Deest
Eindstand: 0-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: n.v.t.
Gele kaarten: geen
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Michel Kamphuis en Tom Kaak.
Pupillen van de week: Kjelt Wolberink en Martijn Wolterink.
Sponsor wedstrijdbal: V.S.V.G. (Vrienden van de s.v. Grol).
Opstelling: Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Robin Schuurmans, Jorrit Splitthoff, Juliën Harbers en Wouter Pillen (83e min. Wouter Scharenborg);
Midden: Lennard Walterbos, Christian Pillen (70e min. Dennis Pasman) en Björn Koldewey;
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Kevin Stöteler en Sander Nijhoff.
Bijzonderheden: Eerste competitiewedstrijd van Grol in eigen huis op kunstgras (in de bijna 90-jarig geschiedenis van de sportvereniging ‘Grol’).

Uitslagen afgelopen zondag:
Stevo - De Zweef    0-2
Markelo - Vogido    0-3
SV Zwolle - Heino   0-3
Wijhe ’92 - Twenthe   0-0
De Tubanters 1892  - Tubantia 1-1
Grol - Achilles ’12   0-0

Programma zondag 14 september a.s.:
Vogido - Stevo
Heino - Markelo