Theo Huijskes koninklijk onderscheiden

20-09-2008

Grol voorzitter Theo Huijskes heeft zaterdagmiddag een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Deze werd hem, tijdens de receptie ter gelegenheid van het 90tig jarig bestaan van de s.v. Grol, opgespeld door burgemeester van Oost Gelre Henk Heijman. Theo Huijskes is onderscheiden als lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Huijskes is al vanaf 1975 lid van het hoofdbestuur van de s.v. Grol, waarvan de laatste 23 jaar voorzitter. Hij krijgt de Koninklijke onderscheiding omdat hij ruim 33 jaar als bestuurslid en vrijwilliger actief is geweest bij de s.v. Grol. Theo houdt zich binnen de voetbalclub intensief bezig met diverse beleidsaspecten die horen bij het voorzitterschap van het hoofdbestuur. De voetbalclub heeft 1.200 leden.

Hieronder volgt een opsomming van zijn activiteiten

1968-1978:
lid van de jubileumcommissie, vanwege het 50-jarig, 55 jarig en 60-jarig jubileum van SV Grol. Betrokkene was initiatiefnemer van deze jubileumvieringen.

1973-1981:
jeugdleider en trainer van de C1 en B1 selectie.

1974-1980:
trainer van de afdeling damesvoetbal.

1975-1985:
opzetter, tweede voorzitter en werver van sponsoren van de supportersclub.

1985-2008:
voorzitter van het hoofdbestuur SV Grol. Daarnaast was de heer Huijskes lid van diverse subcommissies.
In de periode 1981-1985 is hij de initiatiefnemer tot het opzetten van- en eindredacteur van het clubblad van de SV Grol.

2006-2008:
vrijwilliger bij het project t.b.v. de subsidie en de aanleg van het kunstgrasveld SV Grol. De heer Huijskes heeft veel tijd en energie gestoken in de totstandkoming van het kunstgrasveld. Ook bij de (externe) communicatie speelde hij een belangrijke rol. Vanwege zijn kwaliteiten was hij namens de SV Grol aanspreekpersoon van de gemeente. Deze contacten zijn/waren zeer intensief.

Als overig vrijwilligerswerk kan genoemd worden dat hij in de periode 1985 tot heden bij incidentele activiteiten van Carnavalsvereniging De Knunnekes te Groenlo betrokken is. Hij was bijv. lid van het jubileumcomité t.g.v. van het 44-jarig bestaan van de carnavalsvereniging.

Van 1996 tot heden is Theo Huijskes medeorganisator en verantwoordelijk voor de PR van het Open Achterhoeks Dweilorkestenkampioenschap te Groenlo.