Grol B1 verslaat WVC B1

28-09-2008

Op een zonovergoten sportpark Den Elshof wachtte Grol B1 de zware wedstrijd tegen WVC B1. Trainer Jorrit Bomers koos deze keer voor een 3-4-3 formatie. Vanaf minuut 1 zette Grol de verdediging onder druk.
WVC kwam zodoende niet aan haar favoriete positiespel toe. Na een kwartier spelen wierp deze speelwijze zijn vruchten af.
Na een goede aanval kwam de bal voor de voeten van Mark Peters. Hij haalde prima uit, zijn schot raakte de paal maar Mart Zieverink was er als de kippen bij om de 1-0 aan te tekenen. Op dat moment was dit ook een terechte voorsprong.
Na de 1-0 werd WVC wat sterker en dit resulteerde in een grote kans voor WVC. Een middenvelder verscheen alleen voor keeper Maikel Zevenhoven, maar deze kwam als winnaar uit het
één tegen één duel. Aan de andere kant verscheen Mark Peters na een goede individuele actie alleen voor de keeper. Hij deed alles goed, maar helaas voor ons eindigde zijn inzet voor de 2e keer deze middag tegen het aluminium. Zo gingen we rusten met een 1-0 voorsprong.
In de rust gaf Jorrit aan, dat WVC meer en meer druk zou zetten. Het middenveld werd versterkt door aanvaller Mart Zieverink een linie terug te laten zakken. De verwachting was dat er zodoende meer ruimte zou staan voor de snelle spitsen Mathijs Warnar en Mark Peters.
WVC zette na rust inderdaad aan, maar de verdediging van Grol gaf geen krimp en gaf niet of nauwelijks kansen weg. In de omschakeling kreeg Grol mogelijkheden. Deze werden echter niet altijd even goed uitgespeeld. Een kwartier voor tijd kwam dan toch de verlossende 2-0. Een steekbal van Mart Zieverink zette Kerim Yaman alleen voor de keeper. Deze prima ingevallen aanvaller bleef koel en tekende voor 2-0.
De wedstrijd leek gespeeld, totdat keeper Maikel Zevenhoven in de fout ging. Een terugspeelbal werd zomaar in de voeten gespeeld van de geslepen spits van WVC. Deze wist wel raad met dit buitenkansje en schoot WVC weer in de wedstrijd, 2-1.
Grol raakte echter niet in paniek en bleef positioneel goed staan. Vijf minuten voor tijd wist de al eerder genoemde Kerim Yaman met een mooie voetbeweging invaller Wessel Arink alleen voor de keeper te zetten. Deze speelde de keeper koelbloedig uit en tikte beheerst binnen, 3-1!. Even later floot de scheidsrechter voor de laatste keer en was de 3e overwinning op rij een feit voor Grol B1.
Na 4 wedstrijden staat Grol B1 in de bovenste regionen met 9 punten. Zaterdag wacht de lastige uitwedstrijd in Didam tegen DVC'26 B1. Vervolgens komt op 11 oktober koploper Zelos B1 naar Groenlo. We kunnen dan weer alle steun gebruiken en zien u graag weer massaal langs de lijn.