Sponsor geef startsignaal F-competitie

22-10-2008

GROENLO – Al een x-aantal jaren wordt er voor de jongste leden van de s.v. Grol een woensdagavondcompetitie georganiseerd. Tijdens dit evenement, dat zowel een voorjaars- als najaarseditie kent, komen de F-pupillen op de woensdagavond uit in de shirts van hun favoriete profclubs. Iedere woensdag blijkt het weer een genot voor de vele toeschouwers om de kinderen de sterren van de hemel te zien spelen en valt het op dat het fanatisme van de spelers gepaard gaat met enorm veel plezier.

Op woensdag 22 oktober vond de aftrap van de najaarseditie 2008 plaats. Bijzonder hieraan was dat er in fonkelnieuwe shirts gespeeld werd door de 78 deelnemende kinderen. De nieuwe hoofdsponsor, Albert Heijn Wallerbosch, heeft voor alle acht teams originele wedsrijdtenues beschikbaar gesteld. Hierdoor zijn de pupillen vanaf nu te zien zijn in de tricots van Ajax, Barcelona, Liverpool, Real Madrid, PSV, Twente, De Graafschap en Juventus.

Bas Wallerbosch tussen topteams als Ajax, Twente, Real Madrid, Barcelona, PSV, De Graafschap, Juventus en Liverpool

Voorafgaand aan de eerste speelronde verzamelden alle voetballertjes zich in de middencirkel van het eerste veld. Bas Wallerbosch, ‘baas van de Albert Heijn in de Beltrumsestraat’ (aldus een spelertje), werd kort voorgesteld door een van de competitieleiders. Toen verteld werd dat hij het mogelijk had gemaakt dat de jongens en meisjes vanaf nu lekker kunnen voetballen in de nieuwe shirts, kreeg hij een staande ovatie van de spelers en toeschouwers. Vervolgens kreeg de toegestroomde pers de gelegenheid om foto’s te maken. Om 18.00 precies was het Bas Wallerbosch die middels een fluitsignaal het beginsignaal gaf van de allereerste speelronde in de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie.

In poule A moest Ajax in haar eerste wedstrijd aantreden tegen De Graafschap. Het onderonsje tussen de twee Nederlandse clubs leverde maar liefst veertien doelpunten op. De spanning in de wedstrijd was te snijden. Vlak voor tijd leek het erop dat Ajax er met de winst er vandoor zou gaan. Echter had De Graafschap het geluk aan haar zijde en bleef de stand van 7-7 op het score bord staan.
De andere wedstrijd in poule A ging tussen Liverpool en Real Madrid. Door een klein foutje van de materiaalman was Liverpool genoodzaakt om te spelen in haar oude uit-tenues. Storend bleek dit uiteindelijk niet voor de Engelse ploeg, want het team van manager Eric Everink wist de wedstrijd te winnen met 4-2.
De openingswedstrijd in poule B betrof een wedstrijd tussen twee aanvallend ingestelde teams. PSV Eindhoven trad met maar liefst vier aanvallers aan tegen F.C. Twente uit Enschede. Het spel golfde op en neer en voor beide teams waren er diverse kansen. Doordat Twente beduidend beter omsprong met de mogelijkheden, wist het de wedstrijd naar haar hand te zetten. Eindstand: 1-8 in het voordeel van F.C. Twente.
Nieuwkomer Barcelona vond in Juventus (eveneens nieuw in deze competitie) haar eerste tegenstander. In een sprankelende wedstrijd lieten de twee ploegen zien dat ze kanshebber voor de titel zijn. Barcelona was na veertig minuten de gelukkigste van de twee, want het won de wedstrijd met 4-2 van de Italianen.

Al met al kan men spreken van een spetterende start van de Albert HeijnWallerbosch F-woensdagcompetitie. Het vertoonde spel tijdens de eerste speelronde belooft wat voor de aankomende weken. Wilt u ook eens een kijkje komen nemen, begeef u dan aanstaande woensdag naar Sportpark Den Elshof. De wedstrijden starten om 18.00.

Voor meer informatie over de F-competitie klik hier