Grol benut kansen beter

03-11-2008

Door omstandigheden ingegeven, blessures en onder andere geboorte van wellicht een nieuwe Groltelg, was Trainer Golstein genoodzaakt zijn team aan te passen tegen Stevo (STEeds VOoruit) uit het Overijsseltse Geesteren. Deze ploeg stond eind jaren negentig van de vorige eeuw hoog op de lijst van het amateurvoetbal en wist het zelfs in die periode het nationaal kampioenschap van de zondagtak te behalen. Dat deze tijden voor de gasten tot het verleden behoren werd gaandeweg in het duel met Grol duidelijk.
Natuurlijk stond er een geheel ander team binnen de super witte lijnen van Sportpark Den Elshof, ook voor trainer Nico Kats zijn de middelen beperkter dan in die genoemde gloriejaren.

Grol zette de gasten gelijk onder druk waardoor Kevin Stöteler reeds vroeg in de wedstrijd de kans kreeg om te scoren, hetgeen hij echter naliet. Na ruim een kwartier spelen kroop Stevo meer en meer uit haar schulp en verschafte het zich ook enige mogelijkheden. Met name Renzo Bolk en Thijs Masselink vestigden de aandacht in scoringsrijke posities op zich.

Zo’n slordige tien minuten voor de thee stapelden de kansen zich voor beide doelen op. Waarbij opgemerkt dient te worden dat vooral de mogelijkheden voor de gasten riant waren. Hun afwerking van de kansen voor het doel van Dennis Dibbets was gelukkige voor Grol ver beneden de maat. De aanvallende actie van de thuisclub belanden meestal in handen van keeper Roy Kreuwel, die zich een meester toonde in zijn territorium. Vlak voor rust verkeek hij zich echter bijna op een inzet van Erwin van de Wolfshaar. Blijkbaar verwachtte hij een snoeihard schot van de doorgebroken aanvaller, terwijl in werkelijkheid een te zachte inzet uit zijn handen glipte en er via de paal uit rolde. Rik Kokhuis had tot tweemaal toe de mogelijkheid om in slechts enkele minuten voor de thee het verschil op het bord moeten brengen. In beide gevallen faalde hij echter hopeloos.

Na de pauze had de thuisclub meer van het spel. Zeker voetballend brachten ze meer dan de bezoekers die vanaf dat moment weinig aandacht aan de opbouw besteden. Reeds na acht minuten had Kevin Stöteler op meer gehoopt bij zijn lob over grote afstand. Geen Koevermans doelpunt maar een landing van de bal op het dak van het doel was het resultaat.

Elf minuten later werd het uitstel van excecutie opgeheven, de defensie van Stevo zag geen kans de bal voor het doel weg te werken waardoor de kleine Wolfshaar met een treffer als overwinnaar uit de bus kwam. Over en weer deden zich de mogelijkheden voor om wijziging in de stand aan te brengen. Vooral de Grol verdediging verdient een pluim dat men zich solide staande wist te houden.

Het waren vooral de gasten die, mede door de soms warrige beslissingen van de scheidsrechter en het niet benutten van de kansen, van de kook raakten en onnodig kaarten incasseerden. Het slotakkoord was voor de snelle Erwin van de Wolfshaar. Zijn tegenstander aan de achterlijn dollend om vervolgens de bal panklaar op het hoofd van de meegelopen Kevin Stöteler te leggen. Een simpele knik van de laatste was voldoende om de 2-0 eindstand in blessuretijd op het bord te brengen. Met deze score was een verdiende overwinning definitief veilig gesteld.

Volgende week zondag de uitwedstrijd tegen Vogido op de gebruikelijke aanvangtijd.

Speelronde: 8
Scheidsrechter: Dhr. G.de Haan uit Enschede.
Eindstand: 2-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 56e min. 1-0, Erwin van de Wolfshaar, 90+2 min. 2-0, Kevin Stöteler;
Gele kaarten: Christiaan Pillen (Grol), Han van Zetten, Rik Jan de Groot (Stevo);
Rode kaarten: Rik Kokhuis, (Stevo, 2x geel)
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Michel Kamphuis (blessures)
Pupillen van de week: Dalyn te Boome en Daan Rots, beide spelend in Grol F4 Sponsor wedstrijdbal: THEBO Speelautomaten
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Robin Schuurmans, Jorrit Splitthoff, Juliën Harbers, Wouter Pillen,
Midden: Christiaan Pillen, Björn Koldewey (15e min. Lennard Walterbos, 82e min. Dennis Pasman), Tom Kaak,
Voor: Erwin van de Wolfshaar, Sander Nijhoff, Kevin Stöteler.
Bijzonderheden: Patrick Blanckenborg afwezig vanwege geboorte 2e kind.

Uitslagen afgelopen zondag:
Achilles’12 - Twenthe 1-1
Tubantia - Heino 5-0
De Tubanters - Vogido 0-0
Grol - Stevo 2-0
Wijhe’92 - Markelo 2-1
De Zweef - SV Zwolle 0-1

Programma zondag 9 november a.s.:
Achilles’12 - De Zweef
Twenthe - Tubantia