Grol D1 zet de koploper op het verkeerde been

10-11-2008

Afgelopen zaterdag moest de Grol D1-selectie in het verre Tubbergen aantreden tegen de koploper TVC.
De selectie was de afgelopen week weer helemaal compleet en dat was  op het trainen te merken: de vonken vlogen eraf en iedereen stond weer op scherp. Kijk dan is het voor het begeleidingsteam niet zo moeilijk meer. Onze vaste trainer was net zoals de trainer van FC Utrecht  van de stress wat grieperig en liet dan ook met een gerust hart de begeleiding over aan zijn stagiaire. De stagiaire nam ondersteund door de zeer ervaren leiders Bert en Rob met verve zijn taken waar. Hij durfde zelfs het team voor het vertrek toe te spreken.

Na een toeristische rondleiding door de mooie Achterhoek en het saaie Tukkerland werd het sportpark “de Grote Moat” aangedaan. De leiding van TVC was helemaal van slag, toen zij na aankomst door kregen dat de Grol D1-selectie door een groentje werd begeleid: Kortom zij stonden op het verkeerde been.

Na een korte maar intensieve warming-up stonden de spelers (inclusief de wissels) op scherp.  De scheidsrechter floot voor de aanvang van de wedstrijd en al gauw werden de spelers van TVC op het verkeerde been gezet. De achterhoede bestaande uit onze keeper Tim, Lars , Bob, Nick en Roel vochten voor elke bal en na menig gewonnen duel werden met schitterende inspeelpasses  de middenvelders Sacha, Mees en Jur aan het werk gezet. Deze wisten steeds met gecontroleerde schijnmanoeuvres en steekballetjes de voorwaartsen Colin, Jordi en Pim aan te spelen. Onze aanvallers waren met prachtige acties niet te houden: menig keer wisten de verdedigers van TVC het niet waar zij het moesten zoeken. Dat zegt toch wel iets, want TVC had tot zaterdag slechts drie tegendoelpunten. Een goal van Grol kon dan ook niet lang uitblijven. Na een glijpartij wist Jur zich langs twee tegenstanders te dribbelen en met een bekeken schuiver zette hij de keeper op het verkeerde been en belande de bal met een plof tegen het net.

In de rust werden de puntjes verder op de “ ï” gezet en kreeg de D1 het welverdiende bekertje ranja. TVC voerde de koude oorlog nog een beetje op. Maar onze spelers lieten  zich niet meer uit het lood slaan. De oranje ranja werd met een opgetrokken neus en dichte ogen naar binnen gewerkt en toen de scheidrechter floot voor de tweede helft, stond iedereen  gewoon weer op scherp. Na een paar minuten spelen werd de moegestreden Colin gewisseld voor Tim L. Deze ging als een ouderwetse Britse Stormram de aanval van Grol D1 versterken. Ook kreeg Wiebe als linksbuiten zijn speelminuten. En zo speelde Grol D1 de tweede helft op dezelfde wijze als de eerste en dat stemde iedereen tot grote tevredenheid. Synoniem voor de wijze waarop Grol D1 deze ochtend voetbalde was de laatste minuut: met een magistraal hakballetje werd door Nick de vrijgelopen en goed bewegende Pim aangespeeld. Aangezien heel TVC op het verkeerde been stond, beëindigde de overigens zeer correct en goed leidende scheidsrechter  de wedstrijd en zocht Grol D1 bedolven onder de complimenten, moe maar voldaan de kleedkamer op.

Conclusie: als Grol D1 deze stijgende lijn weet vast te houden, dan breken nog mooie tijden op Sportpark Den Elshof aan!