Grol boekt derde overwinning op rij

17-11-2008

Een wedstrijd met volop kansen, veel doelpunten en met name aantrekkelijk voetbalspel. Dat is in het kort de karakteristiek van de derde overwinning op rij, die de Grolploeg onder leiding van trainer/coach Henry Golstein in deze competitie wist te bewerkstelligen.

Over de gehele wedstrijd genomen behaalde Grol een verdiende overwinning. Ondanks dat moest Grol bij rust een onverdiende 1-2 achterstand accepteren. Onverdiend omdat Grol in het eerste bedrijf van deze enerverende pot voetbal praktisch geen kans weggaf, maar toch met een achterstand de kleedkamer inging voor de thee.

In het beginstadium van de tweede helft wist Heino enkele goede kansen te creëren, maar bleef Grol overeind en wist zelfs op gelijke hoogte te komen. De gelijkmaker betrof eindelijk weer eens een kopbalgoal, in dit geval van Tom Kaak uit een vrije trap van Chirstian Pillen. De goed op dreef zijnde Sander Nijhoff, die reeds in de eerste helft met zijn linker been had gescoord, zorgde vervolgens met een beauty van een goal in de tweede helft voor een 3-2 voorsprong. Heino liet zich niet uit het veld slaan en scoorde met een excellent genomen directe vrije trap: 3-3. De winnende treffer voor Grol kwam op naam van Tom Kaak, die een afgeslagen hoekschop inschoot: 4-3.

Een smet op de overwinning was het uitvallen van Christian Pillen. De voetballer van het jaar seizoen 2007-2008 moest in de blessuretijd van de tweede helft na een grove charge van een speler van tegenstander Heino met de brancard van het veld worden gedragen. De verder uitstekend leidende scheidsrechter Barrett had de overtreding niet gezien en beëindigde zo de wedstrijd zonder gele en/of rode kaarten te trekken.

Het moet gezegd worden dat Grol voor het thuispubliek een aantrekkelijke partij voetbal op de (kunst)mat legde. Hierbij werd andermaal duidelijk dat Grol over een brede selectie beschikt met een uitstekende mix van jonge en iets oudere voetballers. Wat daarnaast als een winstpunt kan worden aangemerkt, is het gegeven dat Grol ondanks het grote aantal geblesseerde basisspelers een elftal op de been kan brengen dat in principe van iedere tegenstander in de Twentse tweede klasse kan winnen. Wanneer Grol de lijn van de afgelopen weken in de drie nog resterende wedstrijden vóór de winterstop kan doortrekken, kan de Grolse hoofdmacht tijdens de komende jaarwisseling maar zo een plaatsje hebben bij de top drie van de tweede klasse J van de KNVB.

Zondag 23 november a.s. staat er een inhaal- en bekerprogramma gepland. Grol heeft dan derhalve een vrij weekend. Op dinsdag 25 november a.s. speelt Grol op het sportpark ‘Den Elshof’ in Groenlo een vriendschappelijke (licht)wedstrijd tegen de S.V. Enter (uitkomende in de vierde klasse).

Vervolgens wordt op zondag 30 november a.s. de eerste helft van de competitie seizoen 2008-2009 afgesloten met de uitwedstrijd tegen Twenthe in Goor.

Speelronde: 10
Scheidsrechter: de heer V.L. Barrett uit Deest
Eindstand: 1-2
Ruststand: 4-3
Scoreverloop: 23e min. Bas Jansen: 0-1, 38e min. Sander Nijhoff: 1-1, 46e min. Richard Smit: 1-2, 56e min. Tom Kaak: 2-2, 73e min. Sander Nijhoff: 3-2, 79e min. Chiel Huisjes: 3-3, 82e min. Tom Kaak: 4-3
Gele kaarten: geen
Rode kaarten: geen
Afwezig bij Grol: Frank Oosterholt, Kevin Stöteler, Wouter Scharenborg, Erwin van de Wolfshaar, Michel Kamphuis en Juliën Harbers
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets;
Achter: Dennis Pasman (62e min. Bart Porskamp), Jorrit Splitthoff, Patrick Blanckenborg en Wouter Pillen;
Midden: Robin Schuurmans, Christian Pillen (92e min. Luc te Veluwe) en Lennard Walterbos;
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak en Björn Koldewey (89e min. Khalid Chahboune).
Bijzonderheden:
Onder de toeschouwers was aanwezig André Simmelink uit Doetinchem, voormalig hoofdtrainer van de S.V. Grol.

Uitslagen afgelopen zondag:
Tubantia - Achilles ’12 3-1
De Tubanters - Twenthe 3-2
Wijhe ’92 - Vogido 2-3
SV Zwolle - Stevo 1-0
Markelo - De Zweef 2-2
Grol - Heino 4-3

Programma zondag 23 november a.s.:
Stevo - Achilles ‘12

Programma zondag 30 november a.s.:
De Zweef - Tubantia
Achilles ’12 - De Tubanters