GROL F9 verslaat Bon Boys F6

07-12-2008

Zaterdag 6 december:  de wedstrijd Grol F9 – Bon Boys F6 staat op het programma. Het belooft een spannende wedstrijd te worden, omdat onze tegenstander op de 2e plaats in de rangschikking staat.

Tot zaterdag hadden wij 9 wedstrijden gespeeld: 7 gewonnen en 2 verloren, waarmee wij op een verdienstelijke 3e plaats in de competitie stonden.  Een erg goede prestatie, omdat  F9 een van de teams is waarin de jongste jongens (5 t/m 7 jaar)  van de s.v. Grol hun wedstrijden spelen en het toch vaak tegen oudere en vooral grotere tegenstanders moeten opnemen.

Direct na de aftrap ontstond er een gelijkopgaande wedstrijd, maar helaas na 5 minuten verdween een afstandschot van de tegenstander onhoudbaar voor Mik in het doel. Gelukkig lieten we ons niet door deze achterstand van de wijs brengen. De tegenstander kwam nog een aantal keren gevaarlijk door, maar gelukkig stonden Tycho en Jurre achterin hun mannetje. Het harde werken werd in de 15e minuut beloond met een doelpunt voor Grol: Niels en Jimme maakten het de tegenstanders op het middenveld zo moeilijk dat Stijn de bal kon oppikken en alleen op het doel afging: 1-1.

Na de ranja moest onze keeper Pepijn een aantal keren reddend optreden, wat hij erg goed deed. Na een goede uittrap van onze keeper, kreeg Mik de bal te pakken en kon hij alleen op de goal van de tegenstander af. Tot grote vreugde van alle medespelers en Grolsupporters scoorde hij de 2-1.

Helaas was het twee minuten later alweer gelijk: alweer een onhoudbaar afstandschot.

Met nog een minuut of vijf te voetballen ging Grol F9 vol voor de winst. Een goede voorzet van de linkerkant werd drie minuten voor tijd door Stijn onder in de hoek ingeschoten. Ondanks enkele tegenaanvallen van onze tegenstanders uit Haaksbergen, kwam de 3-2 voorsprong niet meer in gevaar.

De opstelling: Mik Wolterink, Pepijn Analber, Tycho ten Bulte, Jurre ten Bulte, Niels Massop, Stijn Terbraak en Jimme Wolberink.

Geblesseerd: Jesper Bennink