Grol kreeg fikse oorwassing.

15-12-2008

Door een waslijst aan blessures kon trainer Golstein niet met de gewenste samenstelling van zijn ploeg, dat hij en vele overige Grol fans voor ogen hadden, aan de wedstrijd tegen Tubantia beginnen. Overigens niets ten nadele vooraf aan het elftal dat aan de aftrap stond en aan de wedstrijd begon tegen een elftal dat al weken lang zonder blessureleed zit en in dezelfde samenstelling kon spelen.

Al spoedig bleek echter dat dit team de tegenstander wel erg gemakkelijk in de luie stoel zette. Amper twee minuten onderweg kon Jan Peters vrij doorlopen, omdat het achterste verdedigingsblok verzuimde in te grijpen om vervolgens de bal koel en beheerst in de verre hoek te schuiven, 0-1.

Nauwelijks bekomen van het onheil, gaf Björn Koldewey een slimme voorzet, maar Sander Nijhoff kwam net een paar meter te kort om het succesvol af te ronden. De gasten uit Hengelo (O) leken aansluitend niet van plan de punten in Groenlo achter te laten, wat gezien hun stand op de ranglijst ook zeker niet verstandig zou zijn geweest.

Aan hun streven werd al in de elfde minuut kracht bij gezet. Enerzijds door slecht coachen beging Robin Schuurmans binnen de zestien meter een onnodige overtreding, die resulteerde in een strafschop welke door Jeroen Steggink koelbloedig werd binnen geschoten. Dat het daarna gemakkelijk voetballen werd voor de gasten, laat zich eenvoudig raden.

Gezeten in een gemakstoel, waarin zelfs Sinterklaas weg zou dromen, hielden zij dit Grol eenvoudig van resultaat af. Grol dat ook eigenlijk geen potten kon breken, onder andere mede veroorzaakt door onnauwkeurige passing en te snel achteruit lopen van het team. Waar het dan af en toe wel lukte om voor het doel van de tegenpartij te verschijnen, ontbeerde het de ploeg aan net dat beetje zelfvertrouwen en geluk om een beter resultaat af te dwingen.

Na de rust toonde de thuisploeg iets meer initiatief, wat gelijk een paar mogelijkheden opleverde. Waar eerder de bal op de stip ging, kreeg Sander Nijhoff die in de ogen van de supportersschare voor de tweede keer onheus afgestopt werd binnen de beruchte lijnen, geen helpende hand van de scheidsrechter. Sterker nog de gasten bleven fier overeind en straften in de 62e min. een miscommunicatie tussen verdediger en keeper genadeloos af, 0-3.

Een fractie later had Jeroen Steggink nog meer zout in de wonden kunnen strooien, maar zijn inzet ging rakelings voorlangs. Lang echter lieten de gasten niet op treffer vier wachten. Uit een vrije trap krulde Rutger Kats de bal over de muur in de verre bovenhoek, 0-4.

Inmiddels had trainer Golstein de oude rot Michel Hoffman als pinchhitter binnen de lijnen gebracht. Maar ook de 42 jarige spits bracht misschien wel leven in de brouwerij, echter geen beoogd resultaat. Met een van zijn specialiteiten was hij overigens wel dicht bij een treffer, zijn kopbal in de hoek had echter geen succes.

In de blessuretijd voltrok een in vermeend buitenspel staande Arthur Gourije het definitieve vonnis en bracht een beschamende 0-5 op het scorebord.

De afsluiting van dit kalenderjaar had Grol zich zeker anders voorgesteld. De winterstop tot 15 februari 2009, verschaft het team en begeleiding de broodnodige tijd om aan de blessures en het vertrouwen in eigen kunnen te werken.

Prettige Feestdagen en een voorspoedig en sportief 2009.

Uitslagen afgelopen zondag:
Stevo - Vogido afg.
Markelo - Heino 2-1
Zwolle SV - Twenthe afg.
Wijhe’92 - Achilles’12 1-4
Grol - Tubantia 0-5
De Tubanters - De Zweef afg.

Speelronde: 13
Scheidsrechter: Dhr. G. F. Piras uit Enschede
Eindstand: 0-5
Ruststand: 0-2
Scoreverloop:
2e min. 0-1, Jan Peters, 11e min. 0-2, Jeroen Steggink, 62e min. 0-3, Ruud Geerdinck,
78e min. 0-4, Rutger Kats, 90+1 min. 0-5, Arthur Gourije.
Gele kaarten: Michel Hoffman, (Grol) en Vincent Geerts, Ruud Geerdinck (Tubantia).
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Frank Oosterholt, Michel Kamphuis, Erwin van de Wolfshaar, Kevin Stöteler.
Pupillen van de week: Thimo Hussem en Kai Hartman
Sponsor wedstrijdbal: Bouwbedrijf Klein Gunnewiek, Groenlo

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthof, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg, Wouter Pillen,
Midden: Christiaan Pillen (61e min. Dennis Pasman), Lennart Walterbos, Juliën Harbers (75e min.Michel Hoffman),
Voor: Björn Koldewey, Sander Nijhoff, Robin Schuurmans (72e min. Bart Porskamp).
Bijzonderheden: Good old Mochel Hoffman ingezet als pinchhitter.