Sp. Lochem E1 - Grol E1

10-03-2009

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Sportclub Lochem E1 op het programma. Na een korte warming up gaat de wedstrijd om 10.00 uur ’s ochtends van start op een heerlijke zompige grasmat. Langgeleden dat de modder zich zo lekker aan onze voetbalschoenen kon vastzuigen. Pikzwarte broekjes zijn gegarandeerd en erg jammer voor de moeder die deze week moet wassen.

In de thuiswedstrijd waren we al aan elkaar gewaagd en ook nu gaat het spel mooi gelijk op. Tim keept geconcentreerd en coacht z’n achterhoede. Aan de linkerflank grijpt Marc een aantal keer goed in en weet vervolgens in Matijs de vrije man te vinden, die slimme passes, afwisselt met verrassende schoten op doel. Aan de rechterflank winnen Remon en Doné veel duels, bouwen het spel goed op en sluiten goed aan. Het levert een aantal mooie aanvallen op, waarbij de laatste pass net niet goed aankomt. De paar momenten dat we zelf niet goed opletten, worden helaas direct afgestraft door Lochem, waardoor we op een 2 – 0 achterstand komen. De jongens schakelen nog een tandje bij en dat wordt beloond met een fraaie treffer van Rick, ons eigen Grolse kanon. De keeper is kansloos op zijn suizende afstandschot.

Na rust is het spelbeeld hetzelfde. Het gaat gelijk op, met flitsende solo’s en prachtige combinaties van beide kanten. Helaas sterft het bij Grol in schoonheid en weet Lochem het net wel te vinden, waardoor zij uitlopen naar een 7 -1 voorsprong. Maar we hebben het mooiste voor het laatst bewaard. De bal wordt van achteruit  ingespeeld op Timo, die de bal direct doorspeelt op Ole. Ole ziet de ruimte voor een steekpass op Myron die z’n directe tegenstander er uit sprint en met z’n sterke linkerbeen de bal diagonaal op goal schiet. De keeper weet de bal met een prachtige duik nog net tegen de tweede paal aan te tikken. Maar daar staat de slim meegelopen Timo al klaar om de bal eenvoudig binnen te tikken. Het meegereisde publiek gaat uit haar dak en klapt de handen stuk. Zo gaan we toch nog met een tevreden gevoel naar huis en verheugen we ons alvast op de volgende wedstrijd, thuis tegen Ruurlo E1.