Grol E3 wint toernooi bij SSSE Eibergen

21-05-2005

Grol E3 wint toernooi bij SSSE d.d. 21 mei 2005

De competitie zit erop, maar als toetje moesten we nog een toernooi spelen in Eibergen bij SSSE. We waren ingedeeld bij teams van Rietmolen E1 en E2, Trias E3, Lochuizen E3, Vosta E2 en RKZVC E3.
De eerste wedstrijd moesten we tegen het vooraf als zwakste team ingeschatte team van RKZVC E3. De wedstrijdjes duren maar 10 minuten, dus als je de eerste ploeg bent die scoort, ben je al een heel eind.
RKZVC was wat te laat waardoor we slechts 7 minuten speelden en niet scoorden, hoewel we een paar beste kansen hadden. Gelukkig scoorde RKZVC ook niet zodat het eerste puntje binnen was.

De tweede wedstrijd moesten we tegen het Enschedese Vosta. Van dit team wisten we niets, maar na 10 minuten stond er een 2-0 op het scorebord in het voordeel van Grol. Doelpuntenmakers waren Sil en Thorsten.

De derde wedstrijd leek op papier de moeilijkste. Rietmolen E1. Doordat Rietmolen exact dezelfde shirts heeft als Grol, speelden wij in het wit. Het bleek inderdaad en hele moeilijke wedstrijd te zijn. Gelukkig bleek onze achterhoede weer van uitstekende kwaliteit en dankzij een goede actie van Thorsten, wonnen we deze wedstrijd met 1-0.

Vervolgens stond Lochuizen E3 op het programma. Dit bleek een zwakke tegenstander te zijn en dankzij doelpunten van Stan, Jesper (2x), Sil en Robin wonnen we met 5-0. Het enige minpuntje van deze wedstrijd was het geblesseerd uitvallen van Stan.

De volgende wedstrijd was tegen F.C. Trias E3. Stan had nog te veel last van zijn enkel om te kunnen voetballen, maar keepen ging nog net. De coach van Trias wilde graag met 8 tegen 8 spelen, maar omdat wij graag wilden profiteren van de ruimte op het veld bij 7 tegen 7, speelden we (zoals officieel ook hoort) 7 tegen 7. 10 minuten later stond er een stand van 4-1 voor Grol op de teller. Doelpuntenmakers waren Jesper, Thorsten en Robin (2x).

De laatste wedstrijd was die tegen Rietmolen E2. Verrassend genoeg bleken zij tot dan toe ook 1 keer gelijkgespeeld te hebben en de rest te hebben gewonnen. De winnaar van dit duel was dus toernooiwinnaar. Achteraf gezien bleek dit voor ons een eenvoudig klusje te worden. Dankzij doelpunten van Thorsten en Sil (2x), behaalden we een 3-0 overwinning.

We eindigden dus op de 1e plaats met 16 punten uit 6 wedstrijden en een doelsaldo van 15 voor en 1 tegen. Dit toernooi liet weer eens zien dat we een ijzersterke verdediging hebben, een technisch zeer sterk middenveld en een groot aantal scorende spelers.

Terugkijkend op het seizoen 2004-2005 mogen we concluderen dat 4 tweede jaars E-tjes samen met 5 eerste jaars E-tjes een uitstekende mix bleek te zijn. Slechts een paar keer bleek een team echt te sterk voor ons, maar de meeste keren waren wij de betere partij.
Robin, Jesper, Pascal en Thorsten mogen volgend seizoen hun kunde tonen op het "grote" veld in 11 tegen 11 wedstrijden, terwijl Stan, Philip, Sil, Tim en Danny de steunpilaren gaan vormen van de hoogste E-teams.