Ajax wint F-competitie Grol

02-06-2005

Zeer verrassend won Ajax afgelopen woensdag de woensdagavond F-competitie van de sv Grol. Tegenstander Manchester United, die ongeslagen de finale had bereikt, was favoriet. Gesteund door de 15-jarige spelers van het echte Manchester United uit Engeland, die een trainingskamp in Groenlo hadden belegd, speelden zij wederom een prachtige wedstrijd. Maar Ajax verraste dus iedereen en wist na een spannende wedstrijd uiteindelijk met 3 – 2 te winnen. In de wedstrijd om de 3e en 4e plaats leverde Celtic een goede prestatie door met 6 – 4 van PSV te winnen. In de wedstrijd om de 5e en 6e plaats won Real Madrid met leuk voetbal en met 4 – 2 van Feyenoord.

De aanvoerder van Ajax nam, in aanwezigheid van zeer veel belangstellenden, op eigen wijze de grote wisselbeker in ontvangst. Mitch Brockötter ontving een oorkonde als beste keeper, Lars Reyrink werd uitgeroepen tot beste verdediger, Mees te Brinke tot beste middenvelder en Collin Dibbets tot beste aanvaller. De coach van Ajax Peter Legro werd uitgeroepen tot beste coach. Nadat alle deelnemers een snoepzak in ontvangst hadden genomen, kon iedereen weer terugkijken op een geslaagde woensdagavond F-competitie.

Foto: Het winnende team van Ajax onder leiding van Peter Legro.

Uitslagen finales

Manchester United – Ajax 2 – 3