Geslaagd afsluitingsweekend s.v. Grol

08-06-2005

Zoals elk jaar werd ook dit voetbalseizoen van de s.v. Grol afgesloten door middel van een afsluitingsweekend waarin voor ieder jeugdlid en seniorenlid wat te doen was. Het festijn begon op vrijdagavond met de voorronden van de penaltybokaal voor de jeugd. De beste penaltykillers van iedere klasse konden hier hun plaats in de finale vaststellen.

De zaterdag was vervolgens geheel gepland voor de jeugd. Door de jongste jeugd, de E- en F-klasse, werd een spelcircuit afgelegd waarin alle voetbalaspecten naar voren kwamen. Voor de D-, C- en B- klasse was er een onderling voetbaltoernooi. Ondanks de af en toe vallende regen had een ieder het enorm naar hun zin.

Als afsluiting werd de finale van de penaltybokaal voor een overvolle tribune gespeeld. Voor het achttal finalisten was het een hele opgave om de bal achter een goed keepende Colin Vennebekken te schieten. Na een zinderende strijd bleek toch weer dat je niet groot hoeft te zijn om grootse daden te verrichten. Na een tweestrijd met titelverdediger Jeroen Doest van B2 wist toch F8-speler Mees te Brinke de bokaal naar zich toe te halen. Voor Mees was het feest helemaal compleet nadat zijn team, Grol F8 werd uitgeroepen tot jeugdteam van het seizoen 2004 – 2005. Zij werden uitverkoren boven de andere genomineerden E1 en E4.

Uitslagen penaltybokaal

1.      F8: Mees te Brinke

2.      B2: Jeroen Doest

3.      F-pups: Marc Houwer

4.      A1: Robin Schuurmans

5.      B1: Bilel Bahramoun

6.      C2: Ricardo te Veluwe

7.      D3: Nick Krabben

8.      E1: Thijs Nibbelink

Op zondag was het de beurt aan de seniorenleden. Het begon traditioneel met het spelen van het huistoernooi waar de A- en  de seniorenteams hun kunsten konden vertonen. De finale werd gespeeld tussen Grol 1 en Grol A1 waar Grol 1 hun eventuele opvolgers de baas waren door met 7 – 2 te winnen. De Gerrit Westerhofbokaal werd door Gerrrit Westerhof overhandigd aan de aanvoerder, Jeroen van Dalen.

Het officiële programma werd verder in een hartstikke vol en gezellig clubhuis gehouden waar tussendoor de 12 strings (Dennis & Mike Dibbets) hun muzikale talenten lieten zien. De aftrap kwam van de voorzitter van de Vrienden van de s.v. grol (V.S.V.G.), Rinus Meulenbeek, die de support award kon uitreiken aan Grol 4 als zijnde seniorenteam van het seizoen. Grol 4 kon hiermee Grol 1 en Grol 8 achter zich houden.

Hennie Schovers vervolgde door een lid van de woensdagmiddaggroep, Bennie Penterman te vereren met de titel “Supersupporter van het jaar”. Een man die al vele jaren alle wedstrijden van Grol 1 bezoekt. Met trots nam hij de prijzen in ontvangst.

Een ander belangrijke prijs werd door de voorzitter, Theo Huijskes uitgereikt aan de verenigingsvrouw van het jaar, Carry walterbos. Zij was heel lang de stuwende kracht achter het meisjes- en damesvoetbal maar ook als lid van jeugdbestuur is ze van enorme waarde voor de Grol. Daarnaast heeft ze in het verleden ook menig andere functie bekleed.

Tenslotte mocht Gerard Bos onthullen wie de voetballer van het jaar zou worden. Na een paar mooie woorden van zijn kant en een fotopresentatie maakte hij bekend dat Patrick Blankenborg als de voetballer van het seizoen 2004 – 2005 gekozen was.

Hij liet daarbij Sander Wiggers (2) en Dennis Dibbets (3) achter zich. Het is voor hem de tweede keer waarbij hij tevens ook menig seizoen bij de eerste drie zat.

Er werden deze middag vele andere zaken benoemd en terecht veel bedankjes uitgesproken. Teveel om hier allemaal te noemen. Van deze kant willen wij echter een ieder nog bedanken voor de steun en geleverde werk afgelopen seizoen en hopen ook het volgende jaar op verschillende mensen waaronder veel vrijwilligers te mogen rekenen.

Concluderend kunnen wij in ieder geval stellen dat het wederom een succesvolle afsluiting was waar we met veel plezier op kunnen terug kijken.