Grol laat aanhang en zichzelf lang in spanning.

29-03-2010

Speelronde: 18
Scheidsrechter: Dhr.H. Migchelbrink uit Doetinchem.
Eindstand: 2-1
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 6e min. 0-1, Bertroy Navis, 53e min. 1-1, Erwin van de Wolfshaar, 90+1 min. 2-1, Simon Dibbets.
Gele kaarten: Alexander Tempels, Silvolde.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler, Lennard Walterbos (blessures), Wouter Pillen (geschorst).
Pupillen van de week: Tieme Vos en Mik Wolterink, beide uit Grol F3
Sponsor wedstrijdbal: Kramer en Molenveld, Hoveniersbedrijf te Groenlo

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Jorrit Splitthof, Bas Stortelers, Dennis Pasman, Christian Pillen,
Midden: Michel Kamphuis( 80e min. Juliën Harbers), Jean Paul Papen, Simon Dibbets
Voor: Sander Nijhoff, Erwin van de Wolfshaar, Tom Kaak (75e min. Bjorn Koldeweij)

Bijzonderheden: Na afloop van het duel de bekendmaking van de deelnemers aan het Marveldtoernooi en de loting voor de poule wedstrijden.

Om aansluiting te behouden rustte Grol afgelopen zondag de schone maar ook zware taak om de runner up van deze competitie, de gasten uit Silvolde met lege handen naar huis te sturen. Juist in deze fase van de competitie, waar de ontknoping weliswaar nog ver weg is, zijn de punten te kostbaar om je doelstelling te bereiken. Om maar niet te spreken van eerherstel voor de smadelijke nederlaag destijds geleden op sportpark Munsterman.

Evenals toen liep Grol ook in deze wedstrijd al snel achter de feiten aan. De gasten brachten in de 6e min. de eerste wijziging op het scorebord aan. Vooraf had Tom Kaak de mogelijkheid gehad deze eer naar zich toe te trekken, maar in vrije positie kopte hij naast het doel. Een verkeerde inschatting van de laatste man bij Grol verschafte de weggelopen Bertroy Navis alle ruimte om te scoren, 0-1.
Slechts tien minuten later bijna een kopie van zijn eerste mogelijkheid voor Tom Kaak, maar ook nu had hij wederom geen succes.

Naarmate de eerste helft vorderde kreeg Grol meer kansen om de tegenstander onder druk te zetten en van hieruit de achterstand goed te maken. Een aantal reële kansen deden zich voor, maar geen van die situaties werden benut. Erg aandringen en gevaarlijk waren de gasten ook niet meer na de vroege voorsprong.
Het doelpunt paste perfect in hun tactiek door het spel te controleren en waar nodig naar hartelust te counteren. Wat wel opviel was de beweeglijkheid van het team, eenmaal in balbezit werd de vrije man opvallend eenvoudig gevonden.

Acht minuten na rust wist Erwin van de Wolfshaar met een treffer weer leven in de brouwerij te brengen, door uit een overigens slecht genomen hoekschop te scoren. Na enig gerommel in het strafschopgebied kwam hij in balbezit en zonder aarzeling tikte hij de gelijkmaker langs keeper Marco Olthuis, 1-1.

Hierna ontstond er voor Grol meer ruimte omdat ook de Silvoldenaren zich niet bij een remise neer wilden leggen en hun gehanteerde tactiek aanpasten. De altijd gevaarlijk gebroeders Krosse, maar ook Rick Bouwmeester maakten gebruik van slippertjes in de Grol verdediging, zonder dat het tot resultaat leidde.
Eenmaal moest Chritian Pillen keeper Dibbets te hulp schieten door de bal uit de doelmond te koppen en wist Dennis zelf meester te blijven na een foutieve terugspeelbal.
Beide ploegen hinkten  maar op een gedachte, het binnenhalen van de drie punten. Daardoor was de spanning volop aanwezig in de slotfase en bleef de ontknoping tot het allerlaatste moment uit.

In blessuretijd ontsnapte Simon Dibbets aan de aandacht van zijn opponent en op aangeven van Sander Nijhoff schoot hij de bevrijdende 2-1 binnen. Gedesillusioneerd verlieten de gasten het speelveld, dit in tegenstelling tot de Grol equipe dat met deze winst de aansluiting met de bovenste regionen in stand hield.

Zondag 11 april speelt Grol om 14.00 uur de uitwedstrijd tegen AWC in Wijchen.

Uitslagen afgelopen zondag:
Quick 1888 – Bemmel SC 0-1
Beuningse Boys – Longa’30 2-2
Hatert – Pax 0-1
SDOUC – AWC 2-1
Grol – Silvolde 2-1
DIO’30 – Erica’76 5-0

Programma paasmaandag 5 april a.s. :
AWC – Bemmel SC
Silvolde – Beuningse Boys

Programma zondag 11 april a.s. :
Bemmel SC – Beuningse Boys