Grol B1 kampioen (2)

12-05-2010

Zaterdag 1 mei moest het dan gebeuren,alleen een overwinning op de nummer 2 sparta enschede zou volstaan met het kampioenschap die twee punten onder ons stonden met nog 2 wedstrijden te gaan. De nummer 3 dos'19 stond op 4 punten en die hadden dus ook nog een kans op het kampioenschap.

De eerste 5 minuten waren voor sparta maar bleven ongevaarlijk. als snel nam grol het heft in handen dit resulteerde in 2 cornerballen maar nog geen goal. Op 30 meter van de goal kregen we een vrije trap die door Stijn Bomers onberispelijk in de kruising werd geschoten: 0--1. Grol voelde dat ze sterker waren en Mathijs Warnar scoorde uit een cornerbal 0-2. Door een individuele actie maakte mark peters er zelfs binnen het kwartier 0-3 van. Sparta wilde nog niet opgeven maar toen schoten ze bal in het eigen doel 0-4. Sparta schoot hierna de bal wel in het goede en werd het 1-4. De spanning leek even weer terug te komen maar vlak voor rust schoot Mark Peters met een prachtige volley de 1-5 tegen de touwen.

De champagne konden we nu na de rust al meenemen naar het veld vertrouwend op een goede afloop. Sparta probeerde het nog wel na de rust maar grol bleef rustig en wachtte op de counter en zo kon Wessel Arink, Mathijs Warnar en Edgar Walterbos (met een prachtige volley) het duel beslissen in een 1-8 overwinning.

Met een punten totaal van 56 en een doelsaldo van 119 voor en 30 tegen promoveert grol B1 terecht naar de derde divisie! Met bloemen, champagne, een kampioensshirt en een beker gingen we terug naar Groenlo. Bij terugkomst in groenlo was het een groot feest waar geen einde aan leek te komen.

De begeleiding van de b1 dankt alle ouders die afgelopen seizoen en vooral in Enschede het team heeft aangemoedigd alsmede alle bestuursleden en supporters van de Grol.