Cheque voor KinderWensMobiel!

15-06-2010

GROENLO - Voetballen voor het goed doel? Dat is niet alleen sportief, maar ook cool. Een goed initiatief dat een tijd geleden ontstond binnen het verenigingsleven van S.V. Grol. Actief bewegen voor een goed doel! Het B2 elftal onder leiding van Harm Baarslag heeft een cheque overhandigd aan de Stichting KinderWensMobiel. De jongens hebben maar liefst een bedrag van 425,00 euro bij elkaar gevoetbald.

De jongens van het B2 elftal hebben zich het afgelopen voetbalseizoen laten sponsoren voor hun voetbalprestaties. Eerder dit jaar zijn zij bij stichting KinderWensMobiel op bezoek geweest voor een presentatie en een rondleiding.

Op diverse manieren zijn zij in hun omgeving op zoek gegaan naar sponsoren. Er kon geld ingezameld worden per gewonnen wedstrijd, gemaakt doelpunt of een eenmalig bedrag. Met dit geweldige initiatief hebben zij meegeholpen om een steentje bij te dragen aan de doelstelling van de Stichting.

Kinderen hebben de toekomst, vandaar dat gezond blijven erg belangrijk is. Bewegen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Niet iedereen kan genieten van een mooie wandeling door het bos of de stad. Veel zieke kinderen in Nederland zijn afhankelijk van apparatuur en hierdoor niet mobiel. Deze kinderen zijn soms ernstig ziek. Voor al deze kinderen is de Stichting KinderWensMobiel opgericht.

Met het opgebrachte geld worden wensen vervuld, maar het wordt ook ingezet voor een nieuwe Kinderambulance, die nog betere faciliteiten heeft. Deze Kinderambulance zal in het najaar aangeschaft worden.