Vrijwilligers s.v. Grol bezoeken stadsmuseum.

15-07-2010

GROENLO - Woensdagmiddag 14 juli bezocht een  vrijwilligersgroep van s.v. Grol, bestaande uit ruim 20 personen, de thema-tentoonstelling “Groenlo in de tachtigjarige oorlog en het jaar 1627” in het Stadsmuseum. Het themagedeelte van het Stadsmuseum beschikt over airconditioning, wat het bezoek aanzienlijk veraangenaamde, de extreem hoge temperatuur buiten in aanmerking genomen.

Opmerkelijk was dat de meeste bezoekers over een zeer goede kennis van de geschiedenis van Groenlo beschikten. Zij zorgden deze middag zelfs voor aanvullende informatie. Een enkeling was in het verleden betrokken bij de sloop van het oude pand Ter Hoeven op de Markt en wist onder andere exact de locatie van de (gesloopte) oude waterputten van Groenlo te beschrijven.

Een deel van de gasten trotseerde de warmte in de rest van het Museum om aandacht te schenken aan de geschiedenis van de Grolsche industrieën.
Van de Grolsche bierbrouwerij die zijn bier eeuwen geleden al brouwde, was een fraaie collectie aanwezig. Ook de NEDAP, de Nederlandse apparatenfabriek, liet een fraaie collecties zien, met onder andere de eerste stemmachine.
Ook waagden enkelen zich op de tweede verdieping waar zich het prentenkabinet bevindt.

Na een uur begaf het gezelschap zich in de richting van een van de plaatselijke etablissementen voor verkoeling van de inwendige mens.