Goede start Grol 1

14-08-2005

Het eerste team van sportvereniging ‘Grol’ heeft in de voorbereiding op de nieuwe voetbalcompetitie 2005-2006, na de eerste training op zondag 31 juli, een tweetal oefenwedstrijden gespeeld.

Op zondag 7 augustus werd de oefenpartij in en tegen Markelo met 2-4 gewonnen en zaterdag 13 augustus werd op eigen terrein met 1-1 gelijkgespeeld tegen tweedeklasser Emmen, de club van voormalig Grolspeler Jan-Marc Bosman.

Zowel in de wedstrijd tegen Markelo als in de wedstrijd tegen Emmen kwam duidelijk aan het licht dat de selectie van Grol er niet alleen in de breedte, maar ook kwalitatief gezien duidelijk op vooruit is gegaan. De terugkeer van de gelouterde Tom Kaak, de voor hoogstaande acties zorgende Björn Koldewey en goaltjesdief Sander Nijhoff, alsmede de komst van de technisch begaafde Khalid Chahboune heeft de Grolploeg een duidelijke kwaliteitsinjectie gegeven.

Met de aanwezigheid van een selectie, bestaande uit twintig spelers voor Grol 1, is er tevens een hevige concurrentiestrijd losgebarsten voor een plek in de basiself.

In de wedstrijd tegen Markelo liet Sander Nijhoff al gelijk zien waar hij bijzonder sterk in is en dat is het benutten van de kansen. Nijhoff scoorde tweemaal. De overige twee doelpunten kwamen op naam van Patrick Blanckenborg. Tegen Emmen werd het enige Groldoelpunt gescoord door Wouter Scharenborg. Mede als gevolg van de grote spreiding van de vakanties, heeft trainer/coach Gerard Bos mogelijkheden genoeg om alle spelers aan het werk te zien.

Het streven van de Haaksbergenaar is erop gericht om op zondag 4 september a.s., wanneer de eerste competitiewedstrijd op het programma staat (thuis tegen Bon. Boys 1 uit Haaksbergen) de sterkste formatie binnen de lijnen te brengen.

Deze week speelt Grol 1 op dinsdag 16 augustus de eerste bekerwedstrijd (thuis tegen DZC ‘68 uit Doetinchem), aanvang: 18.30 uur. Op donderdag 18 augustus treedt men in het kader van het Keitoernooi om 18.45 uur in Lichtenvoorde aan tegen Longa ’30 1.

De tweede wedstrijd van het Keitoernooi speelt Grol 1 op zaterdag 20 augustus a.s. Dan ontmoet men om 18.00 uur DZSV 1 uit Dinxperlo.