Grol A1 begint competitie goed

05-09-2010

Na een voorbereiding van een aantal weken stond er op 4 september dan eindelijk de 1e competitiewedstrijd op het programma.

We begonnen de competitie met een uitwedstrijd tegen Bon Boys uit Haaksbergen.

Om exact 14.30 uur trapten we af op jacht naar het 1e competitiedoelpunt.

Dat doelpunt viel razendsnel. Bij de aftrap werd meteen rechtsbuiten Tom Meulenbeek in stelling gebracht, die zijn tegenstander omspeelde en de bal prima voor gaf. Na weifelend weg werken door Bon Boys kwam de bal uit de scrimmage bij Kerim Yaman, die met zijn 1e balcontact de 0-1 scoorde. Op dat moment waren er precies 20 seconden gespeeld!

Een prima start derhalve.

Na deze 0-1 verslapte Grol en we lieten Bon Boys in de wedstrijd komen. De lat en attent keepen van Maikel Zevenhoven behoedde Grol in die fase voor de gelijkmaker.

In het laatste kwartier voor rust pakte Grol de draad echter weer op.  Er werden een aantal kansen gemist, maar 5 minuten voor rust viel alsnog de 0-2.

Het was wederom Tom Meulenbeek die op rechts door kwam en zijn voorzet werd op waarde geschat door Kerim Yaman. Met een prima volley schoot hij de bal in de touwen.

Op slag van rust werd het zelfs 0-3, Wessel Arink brak door op links en zijn voorzet werd goed binnen gekopt door Bram Huls.

De koppies bij Bon Boys gingen naar beneden. In de rust werd aangegeven dat Grol scherp moest blijven en er geprofiteerd kon gaan worden van de ruimte die Bon Boys weg ging geven.

Die voorspelling kwam helemaal uit, Bon Boys probeerde tevergeefs terug te komen in de wedstrijd en liet daarbij verdedigend steken vallen.

Grol profiteerde optimaal met en toe prima aanvallen. Mart Zieverink zette de 0-4 op het bord na een knappe combinatie met Mathijs Warnar. Bram Huls kopte 0-5 binnen.

Invaller Jordi Huijgen liet zich vervolgens gelden als rechtsbuiten. Met 3 assists in 25 minuten stelde hij Mathijs Warnar en tweemaal Bram Huls in staat om te scoren.

Tussendoor redde de sterke spits van Bon Boys de eer door een slippertje achterin af te straffen. De eindstand werd daarmee bepaald op 1-8, de 1e 3 punten gaan mee naar Groenlo.

Opvallend was de rol van Bram Huls, die als verdediger / middenvelder maar liefst 4x scoorde.

Volgende week speelt A1 zijn 1e thuiswedstrijd en wel tegen GFC uit Goor en hopelijk kan er dan voor de 2e driepunter gezorgd worden.