Grol F1 – Neede F1 11 - 0

06-09-2010

Voorafgaande aan deze bekerwedstrijd waren de spelers van Grol F1 nog ongewis, hoe zij de rivalen uit Neede moesten inschatten. Neede is per slot van rekening niet het San Marino van de Achterhoek.

Enigszins geïmponeerd werd de opponent gadegeslagen tijdens de warming up. De in het zwart-wit uitgedoste spelers van Neede maakten fysiek toch een behoorlijke indruk en hadden een flinke supportsclub meegenomen, maar konden zij dit vertalen naar een voordeel in de wedstrijd?

Gelukkig bleek als snel, dat de plaatselijke helden uit Groenlo de strijd op het scherpst van de snede aan durfden te gaan. Vanaf het eerste fluitsignaal werd Neede opgejaagd en gedwongen tot fouten.

In het hoge tempo dat werd opgelegd, volgde het eerste doelpunt van Grolse makelij al snel en dit goede voorbeeld vond gretig opvolging. Na de eerste twintig minuten stond de teller dan ook op 7 voor Grol en 0 voor Neede.

In de rust werd vol enthousiasme uitgekeken naar de tweede helft. Zou het mogelijk zijn de dubbele cijfers op de eindstand te krijgen en tegelijkertijd geen tegengoal te incasseren? Het zou erom spannen.

Neede bleek uit het goede hout gesneden en ging vol nieuwe moed de strijd aan. Het spel ging aanvankelijk op en neer. Grol viel aan en verwaarloosde de verdediging. Echter uitstekend uitkomen van onze keeper Jorn verhinderde een opgelegde mogelijkheid voor Neede om te scoren.

En volgens een eeuwenoude voetbalwet is het logisch dat wanneer je de geboden kansen niet benut, de tegenstander dit doorgaans beter afgaat. Gevolg: Grol scoorde na rust nog viermaal en verdeelde de score over bijna alle spelers. Eindstand Grol 11 en Neede  0 of voor de carnavalsliefhebbende voetbalsupporter: Knunnekes versus Vlearmuze: 11- 0.

Met een glimlach van oor tot oor gingen onze spelers, te weten Jorn"Uitstekelenburg", Rick "Stam", Mike "van Bommel", Teun "van Bronkhorst", Tiem "Sneijder" , Mees "Kuijt", Ids "van der Vaart", Sem "van Persie"en Jordy "Huntelaar" van het veld af. Grol F1 blijft vooralsnog ongeslagen in de bekercompetitie.....