Grol mag zwaar bevochten punt koesteren

13-09-2010

Speelronde: 2
Scheidsrechter: de heer: J.W.A.M. Kok uit Ulft.
Eindstand: 0-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: n.v.t.
Gele kaarten: Bas Wensink en Robbin Giezen, beide Varsseveld, Michel Kamphuis en Sander Nijhoff, beide Grol.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen, Bas Stortelers, Frank Oosterholt, Dennis Pasman,
Midden: Lennard Walterbos, Christiaan Pillen, Bjorn Koldeweij (86e min. Robin Schuurmans),
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak, Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Regen teistert spelers en grasmat in “Derby van het Oosten”.

De volle winst, dat was het uiteindelijke resultaat in de knotsgekke openingswedstrijd tegen debutant Orion op de vertrouwde kunstgrasmat van Den Elshof. Dat de ontmoeting tegen en in Varsseveld ook een dergelijke spectaculaire ontknoping zou kennen, was vooraf niet te zeggen. Wel staan ons vanuit het verleden nog een aantal pittige duels tegen deze tegenstander op het netvlies. Ook dit treffen kan men met een gerust hart in dat rijtje scharen.

Onder omstandigheden die voor een goede partij voetbal ver van optimaal waren, werd er door beide ploegen op de sompige en gladde grasmat de nodige strijd geleverd. Dat de thuisploeg daarin voorop ging heeft vriend en vijand absoluut niet verbaasd.

De wedstrijd begon attractief. Op het moment dat doelman Martijn Besselink in actie moest komen, had het beginsignaal nog maar nauwelijks geklonken. De toon was gezet, luttele honderd twintig seconden later kopt Martijn Heersink, nadat de Grol verdediging uiteen was gespeeld, rakelings over. Even later gevolgd door een actie van Dave Ankersmit die in vrije positie, na een vloeiende aanval, rakelings over schiet. De beginfase had de thuisclub ook meer van het spel. De spelers konden elkaar beter vinden en toonden als vanouds veel fysieke inzet.

Na een kwartier spelen had Grol een paar aardige mogelijkheden voor het doel van de gastheren, zonder dat hieruit resultaat voortvloeide. De Grol defensie moest in het verdere verloop soms alle zeilen bijzetten bij snelle uitbraken van individuele acties.

Rond de 35e min. werd Thom Neleman driemaal op het laatste moment van succes af gehouden. In blessuretijd van de eerste helft toonde Dennis Dibbets zijn klasse, door een vrije trap van Dave Ankersmit subliem over de lat te tikken.

Direct na de aftrap van de tweede helft weigerde keeper Martijn Besselink te capituleren op een strakke kopbal van Tom Kaak uit een flitsende voorzet van Michel Kamphuis. Een dito fantastische redding verrichtte deze doelman amper zes minuten later op een ziedend diagonaal schot van Kamphuis. Hierdoor werd het geleidelijk aan een duel, waarin beide uitstekende keepers konden excelleren. Neemt overigens niet weg dat de kansen, of liever gezegd mogelijkheden die de gastheren zich wisten te creëren, niet aan hen besteed waren.

Zo ook na een uur spelen, als na een door Grol slecht genomen hoekschop, de thuisploeg razend snel countert. Eenmaal voor keeper Dibbets faalt de doorgebroken Thomas Damman hopeloos. Vijf minuten later had Thom Neleman in riante positie de score open kunnen breken, maar zijn geplaatste kopstoot gaat via de rug van Frank Oosterholt naast de paal. Grol kroop door het oog van de naald. Het probeerde na een fase waarin men zich teveel liet meeslepen in het spel van de tegenstander, met combinatievoetbal de wedstrijd naar zich toe te trekken. Hierin vond men ook in het natte en gladde veld, getuige de vele glijpartijen, een geduchte tegenstander.

In de afwerking op het doel trof men eveneens steeds een betrouwbare sluitpost tussen de palen. Datzelfde gold overigens ook voor de thuisploeg, waarvoor Dennis Dibbets een ware kwelgeest moet zijn geweest.

In blessuretijd stelden Robbin Giezen en Mark Aalbers de Grol goalie nog tweemaal op de proef, maar ook nu wist deze van geen wijken meer.

Resumé, beide ploegen kunnen in deze “derby van het Oosten”  tevreden zijn met de puntendeling.

A.s zondag speelt Grol thuis in speelronde drie tegen Beuningse Boys.

Uitslagen afgelopen zondag:
Silvolde – Spero        2-1
Quick 1888 – DVC’26        4-0
Orion – FC Presikhaaf    0-2
Varsseveld – Grol        0-0
Beuningse Boys – Alverna    1-7
Erica’76 – DIO’30        0-2
SC Bemmel – DVV        2-0

Programma zondag 19 sept. a.s. :
Silvolde – SC Bemmel
Spero – Quick 1888
DVC’26 – Orion