GROL gooide na rust de remmen los.

19-09-2010

Speelronde: 3
Scheidsrechter: Dhr. G. Schuring uit Zwolle.
Eindstand: 6-1
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 45+2 min. 0-1, Sander Aalbers, 49e min. 1-1, Sander Nijhoff, 52e min. 2-1, Christiaan Pillen, 67e min. 3-1, Björn Koldeweij, 78e min. 4-1, Wouter Pillen, 81e min. 5-1, Sander Nijhoff, 88e min. 6-1, Christiaan Pillen.
Gele kaarten: Tim van Bon, Beuningse Boys
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Bas Stotelers en Tom Kaak, blessures
Pupillen van de week: Stijn Huijskes en Max Koldewey, beide uit Grol F4
Sponsor wedstrijdbal: Snackbar Floor uit Groenlo
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman, Robin Schuurmans, Frank Oosterholt,
Midden: Arjan Paf (25e min. Tim Hubers), Lennard Walterbos (80e min. Done Emaus), Bjorn Koldeweij,
Voor: Sander Nijhoff, en Michel Kamphuis, Christiaan Pillen.

Bijzonderheden: Ruime zege op 92e verjaardag (18-09-1918 ) SV Grol.

Grol trad in tegenstelling tot de tegenstander aan met een vrijwel fitte selectie. Een selectie die zo breed is dat de enkele blessure gevallen ogenschijnlijk moeiteloos opgevangen konden worden. Bij de gasten was dit beeld duidelijk anders. De rood-witte brigade uit Beuningen wordt op dit moment geteisterd door een ware blessuregolf. Het kost de sympathieke trainer Remco Bicentini momenteel de nodige hoofdbrekens om een volwaardig elftal binnen de krijtlijnen te krijgen. Niettemin zag het er in de eerste 45 minuten van deze wedstrijd niet naar uit dat men wederom tegen een zeperd aan zou lopen, zoals afgelopen week in de thuiswedstrijd tegen Alverna toen na het laatste fluitsignaal de 1-7 op het scorebord prijkte.

In de eerste helft op het kunstgras van Den Elshof kwamen de gasten regelmatig door met acties van o.a. Sander Aalbers en Huub Daels. De laatste soleerde door de laatste lijn van Grol, maar zag zijn inzet door Dennis Dibbets met de voet gekeerd. De regelmatig op de counter loerende gasten brachten verder met Perrin Muller, uit een kopbal en met een schot Max Gerdsen op het Grol doel, het nodige gevaar. Dennis Dibbets en zijn companen kwamen voorlopig nog met de schrik vrij. Grol daar tegenover, had eveneens een aantal goede mogelijkheden om de score te openen.

In de 25e minuut lobte Sander Nijhoff fraai over de uitlopende doelman, maar Mark Bakker behoedde zijn team op de doellijn voor een achterstand. Voor het overige zat er bij de thuisploeg nog te weinig lijn en overleg in het spel om de tegenstander over de knie te halen. Dat gebeurde eerst in de tweede helft van de wedstrijd, nadat in de blessuretijd voor de thee tegen een onverwachte domper opgelopen werd. Na vermeend buitenspel bleef de verdedigingslijn staan en wist Sander Aalbers met een gortdroog schot dit buitenkansje te benutten, 0-1.

Dat de tegenstander uit Beuningen geen ingespeeld team vormde bleek al spoedig na de rustpauze. Slechts vier minuten na de aftrap lag de gelijkmaker al in het net. Sander Nijhoff was er als de kippen bij om een blunder in de defensie genadeloos af te straffen, 1-1. Luttele minuten later gevolgd door een broederlijke samenwerking tussen Wouter en Christiaan Pillen. Deze laatste rondde een diepe bal van broer Wouter succesvol af, 2-1. Grol ging hierna door en zag Bjorn Koldeweij met een beauty van een afstandschot de score naar 3-1 vergroten. Het verzet van de gasten was hiermee grotendeels gebroken. Dat voetbal soms eenvoudig kan zijn, bleek uit een korte combinatie tussen de gebroeders Pillen. Met een ogenschijnlijk simpele voetbeweging tikte Wouter de bal voorbij de vertwijfelend graaiende keeper van den Heuvel, 4-1. De koek was hiermee nog niet op, hoewel Tim van Bon en Sander Aalbers met afstandschoten tevergeefs keeper Dibbets trachtten te verrassen. Tien minuten voor tijd prikte Sander Nijhoff met een loepzuivere kopbal via de binnenkant van de paal de 5-1 binnen. Last but not least Christiaan Pillen bracht tenslotte met een subtiele voetbeweging uit een voorzet van Sander Nijhoff, de eindstand 6-1 op het scorebord. Laatstgenoemden, beide goed voor twee doelpunten, hadden met een hattrick van de grasmat af kunnen gaan. Gelet op de vele riante kansen behoorde dit zeker tot de mogelijkheden. De vele fraaie voorzetten van een uitblinkende Michel Kamphuis, smaakten in elk geval naar meer.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen Erica’76 te Dieren.

Uitslagen afgelopen zondag:
Silvolde – SC Bemmel    1-3
Spero – Quick 1888        0-5
DVC’26 – Orion        1-0
FC Presikhaaf – Varsseveld    3-0
Grol – Beuningse Boys    6-1
Alverna – Erica’26        7-0
DIO’30 – DVV            2-0

Programma zondag 26 sept. a.s. :
Quick 1888 – Silvolde
Orion – Spero
Varsseveld – DVC’26