Grol boekt ruime zege op hekkensluiter

26-09-2010

Speelronde: 4
Scheidsrechter: de heer: H.A.Pit uit Arnhem.
Eindstand: 0-4
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 17e min. 0-1, Sander Nijhoff, 59e min. 0-2, Sander Nijhoff, 62e min. 0-3, Robin Schuurmans, 95+5 min. 0-4, Sander Nijhoff.
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Bas Stotelers, Frank Oosterholt en Tom Kaak, blessures.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets,
Achter: Wouter Pillen, Robin Schuurmans, Tim Hubers (70e min. Simon Dibbets), Dennis Pasman
Midden: Lennard Walterbos, Arjan Paf, Bjorn Koldeweij
Voor: Michel Kamphuis (14e min. Kevin Stöteler,73e min. Luc te Veluwe), Christiaan Pillen, Sander Nijhoff.
Bijzonderheden: Grol trad in fraai rood/zwart uit-tenue aan.

Het is uiteraard nog veel te vroeg in het seizoen om nu al conclusies te trekken. We zijn immers in deze competitie 2010-2011 nog maar vier duels onderweg. Toch zijn het de eerste tekenen op de ranglijst, met de nodige scepsis gezien, die ons een beeld geven hoe de krachtsverhoudingen in deze klasse I er ongeveer uit kunnen gaan zien. Grol bivakkeert keurig in het linker rijtje, met uitzicht en een knipoog op de top van het klassement. Wel dient in ogenschouw genomen te worden dat de punten bij de clubs in de onderste regionen behaald zijn. Men komt zonder enige twijfel nog zwaardere tegenstanders tegen in de loop van deze competitie. Tegenstanders die in elk geval meer te bieden hebben dan dat gastheer Erica’76 op sportpark Het Nieuwland bood. De uiteindelijke zege van Grol was volkomen verdiend en had gelet op de kansen en mogelijkheden ruimer uit kunnen vallen.
In de openingsminuut van de wedstrijd kreeg Sukru Uzun een dot van een kans, maar zijn poging werd door Dennis Dibbets vakkundig verijdeld. Daarna was het Grol dat het heft in handen nam en de tegenstander op haar eigen helft vastzette. Echter na tien minuten kreeg het team van trainer Golstein een teleurstelling te verwerken. In een ogenschijnlijk simpel duel om de bal raakte Michel Kamphuis zo geblesseerd, dat verder spelen voor hem onmogelijk maakte. Een aderlating voor de aanval, omdat hij gelet op zijn snelheid en vorm, in korte tijd al een plaaggeest voor de defensie van de tegenstander was. Door de omzettingen van de veldbezetting was het overwicht even zoek, maar de ploeg herstelde zich dermate dat men Erica niet in het spel liet komen. In de 17e minuut rondde Sander Nijhoff een voorzet van Robin Schuurmans vakkundig af. De keeper tastte mis en toen was het voor hem een koud kunstje om de 0-1 binnen te tikken. Van enig gevaar van de opponent was geen sprake, laat staan kansen. Grol kreeg deze wel, maar er werd voorlopig nog te slordig mee om gesprongen. Doelman Timo Verijzer wist voorlopig de schade beperkt te houden, al had hij daarvoor wel tweemaal de hulp van de paal nodig.

Na de rust nam  de thuisploeg aanvankelijk het initiatief, gepaard gaande met veel fysieke  inzet. Het bleek van korte duur. De kansen voor Grol bleven zich voordoen, alleen in de afwerking kende het een manco. De bevrijdende treffer viel in de 59e minuut. Sander Nijhoff  liet de bal uit een voorzet van Kevin Stöteler eerst op de grond stuiteren en zette daarmee zijn tegenstander op het verkeerde been, waarna hij de bal tegen het net lepelde, 0-2. Slechts drie minuten later maakte Robin een van zijn vele rushes en ronde deze af met een lage schuiver in het doel, 0-3. Dat het verzet hiermee gebroken was, moge duidelijk zijn. Hoewel in de eindfase, met het inbrengen van drie verse spelers van Erica zijde, er nog een wanhopig slotoffensief uitgeperst werd. Evert Palm, Dave Berendsen en Sukru Uzun waren dicht bij een eretreffer, maar ook hun pogingen hadden geen succes. Ruim in blessuretijd schreef Sander Nijhoff het slotakkoord door met zijn derde treffer in deze wedstrijd de eindstand naar 0-4 te tillen.

Heeft Grol de mogelijkheid om a.s. zondag thuis tegen DVV de fraaie reeks voort te zetten?
U kunt er allen getuige van zijn.

Uitslagen afgelopen zondag:
Quick 1888 – Silvolde        1-1
Orion – Spero                2-1
Varsseveld – DVC’26            1-0
Beuningse Boys – FC Presikhaaf    3-2
Erica’76 – Grol            0-4
DVV – Alverna            3-3
SC Bemmel – DIO’30            3-1

Programma zondag 3 okt. a.s. :
Quick 1888 – SC Bemmel
Silvolde – Orion
Spero – Varsseveld