Wedstrijd verdiende geen winnaar.

04-10-2010

Speelronde: 5
Scheidsrechter: Dhr. B.G. W. Mulder uit Epe.
Eindstand: 2-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 0-1, 39e min. Daan v.d.Ven, 51e min. 1-1 Lennard Walterbos, 53e min. 2-1, Sander Nijhoff, 57e min. 2-2, Dennis Aerts.
Gele kaarten: Sander Nijhoff, Grol.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Tom Kaak, Frank Oosterholt, Bas Stortelers, Michel Kamphuis.
Pupillen van de week: Storm Rombouts en Sem Huisman beide uit Grol F3
Sponsor wedstrijdbal: Steentjes Makelaars te Groenlo
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman, Robin Schuurmans, Tim Hubers,
Midden: Simon Dibbets (58e min. Kevin Stöteler), Lennard Walterbos, Arjan Paf
Voor: Sander Nijhoff,  Bjorn Koldeweij, Christiaan Pillen.

Bijzonderheden: Laatste wedstrijd Grol 1 onder voorzitterschap van Theo Huijskes.

Vol goede moed ging de Grol aanhang er eens voor staan of zitten, om getuige te zijn van een puike wedstrijd waarin het vlaggenschip van de SV Grol de goede lijn van de laatste weken naar ieders verwachtingen door kon trekken. Niets van dat alles bleek na afloop van het duel dat gespeeld kon worden onder uitstekende condities en fraai herfstweer. Zelfs een passend afscheidscadeau voor de scheidende preses zat er overduidelijk niet in. Grol nam wel gelijk het initiatief in de opening, maar van enige lijn in het spel en raffinement bleef het verstoken. Sterker nog, wellicht had het herfstzonnetje een verlammende werking op beide ploegen, want ook de gasten speelden aanvankelijk behoorlijk mat en kwamen in het verdere verloop van de wedstrijd ook niet bepaald tot hoogstandjes. Tot aan de twintigste minuut hadden beide keepers geen doelgerichte actie of schot te verwerken gekregen. Ook daarna bleef het bij kleine prikacties van Grolzijde die voorlopig nog geen effect ressorteerden. Toch viel het eerste doelpunt bijna uit het niets. Nadat Daan v.d. Ven in de 38e min. vrije doorgang wist te realiseren, faalde hij oog in oog met keeper Dibbets. Een minuut later was hij wel succesvol, door uit een snel uitgevoerde counter met een fraaie lob te scoren. Onoplettendheid in de Groldefensie was de oorzaak en gedragen door de wind vloog de bal over de uitgelopen Dennis Dibbets, 0-1. Slechts vijf minuten later had de schade nog groter kunnen zijn bij een uithaal van Edwin Simons, wederom na een vlot uitgevoerde counter.

Drie minuten na de thee kreeg Sander Nijhoff een mogelijkheid, maar nu toonde keeper Dick Evers zijn klasse door met een reflex attent te reageren. Het bleek voor de doelman uitstel van executie want luttele minuten later werd hij door een slimme en rustige combinatie tussen Sander Nijhoff en Lennard Walterbos door de laatste uitgespeeld, 1-1. Het leek er even op dat Grol nu letterlijk en figuurlijk de wind in de rug had en de smaak te pakken. In de 52e min. bracht Bjorn Koldeweij Christiaan Pillen in stelling. Deze verzond de bal naar de in betere positie staande Sander Nijhoff en de 2-1 voorsprong was een feit. De vreugde was echter van korte duur. Slechte communicatie en verdedigen stelde Dennis Aerts in staat de gelijkmaker af te drukken. De Grol verdediging was de draad even totaal kwijt, want nauwelijks bekomen van de teleurstelling kreeg een totaal vrij staande Edwin Simons, een dot van een kans uit een vrije trap. Scheidsrechter Mulder constateerde tot opluchting buitenspel. De slotfase van de wedstrijd kenmerkte zich door onderbrekingen, middels tal van blessure behandelingen. Het niveau was soms slaapverwekend en hoewel Grol nog wel probeerde aan te zetten, was het de tegenstander dat via de counter probeerde de volle winst af te snoepen. Kelvin Lenselink en Frank Kuypers trachtten dit in de slotfase met afstandschoten te realiseren. Diep in blessuretijd verzond Arjan Paf eveneens een pegel van afstand, maar ook zijn poging vond bij een sterk keepende doelman Dick Evers zijn Waterloo. Een puntendeling was het gevolg van een bloedeloze, matte en teleurstellende wedstrijd.

a.s. Zondag speelt Grol om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen DIO’30 te Druten.

Uitslagen afgelopen zondag:
Quick 1888 - SC Bemmel 1-7
Silvolde - Orion 4-0
Spero - Varsseveld 3-1
DVC'26 - Beuningse Boys 2-1
FC Presikhaaf - Erica'26 3-0
Grol - DVV 2-2
Alverna - DIO'30 0-1

Programma zondag 10 okt.a.s.:
Orion - Quick 1888
Varsseveld - Silvolde
Beuningse Boys - Spero