Theo Huijskes draagt voorzittershamer over

07-10-2010

GROENLO – Na 25 jaar lang de voorzittershamer te hebben gehanteerd bij sportvereniging Grol heeft Theo Huijskes woensdagavond 6 oktober deze overgedragen aan Hans Scheinck.

Scheinck werd met applaus van de aanwezige leden ontvangen als de nieuwe voorzitter van s.v. Grol. Marco Frank werd benoemd tot tweede voorzitter.
“Na zeven jaar als voorzitter jeugdbestuur ben ik weer terug aan de bestuurstafel. Drie jaar geleden stond ik hier ook, maar toen heb ik afscheid genomen als voorzitter van het jeugdbestuur. De afgelopen periode begon het weer te kriebelen en ik ben blij dat ik weer terug ben”, vertelt Marco frank aan de ruim honderd aanwezige leden.

Ook de nieuwe voorzitter Hans Scheinck sprak een welkomstwoordje. “Toen ik vanavond naar de Sportkantine liep dacht ik bij mijzelf. Theo Huijskes kun je niet evenaren…tjonge jonge dat kun je alleen maar fout doen. Ik zal natuurlijk mijn uiterste best doen als voorzitter van de s.v. Grol. Om de club op koers te houden zoals nu, kan alleen als wij dat met z’n allen doen”, aldus Hans Scheinck.

“Vanavond komt er een einde aan het tijdperk Theo Huijskes als bestuurder van s.v. Grol. Maar we zijn ervan overtuigd dat je iets voor de club wilt blijven doen. Wat dat iets dan is dat zien we wel. Jij kunt Grol toch niet loslaten. Je hebt een blauw/wit hart en het blauwe bloed zal blijven stromen”, waren de woorden van Tonnie Zieverink gericht aan de vertrekkende voorzitter.

Zieverink eindigde zijn toespraak met het onderscheiden van Theo Huijskes als erevoorzitter van s.v. Grol. “Deze titel doet recht aan alles wat jij voor de s.v. Grol hebt betekend. Een titel waar je ontzettend trots op mag zijn.” Daarmee is Theo Huijskes de derde erevoorzitter van s.v. Grol. Theo Groot Bruinderink en Johan Koehorst gingen hem voor.

Zolang het kon hield Theo Huijskes woensdagavond de voorzittershamer in zijn hand. Het afscheid als voorzitter was dan soms ook emotioneel.

Op vrijdag 8 oktober wordt er een afscheidsreceptie gehouden voor Theo Huijskes. Op zaterdag 9 een afscheidsinstuif. Deze activiteiten vinden plaats in het Sportcafé aan de Oude Winterswijkseweg in Groenlo.