Twente koploper in Albert Heijn Wallerbosch F- competitie

28-10-2010

Dat de AH Wallerbosch de mooiste en spannendste competitie ter wereld is was al bekend, maar nu ook al weer bewezen. Getuige dit verslag.

We beginnen met de wedstrijd Ajax- Barcelona. Ajax had nog geen punt gemorst, dus moest de club uit Spanje er flink aan om niet te veel achterop te raken en zich te mengen in de top van de ranglijst. Er werd hard gewerkt bij beide teams en dat resulteerde in een spannende wedstrijd. Uiteindelijk morste Ajax zijn eerste punten, want zij verloren met 9-7.

De wedstrijd tussen De Graafschap en Real Madrid was er 1 om je vingers bij af te likken. Alles zat er in, spanning, techniek en tactiek. Het publiek liet zich goed horen en dat maakte het nog mooier. De superboeren moesten winnen om de eerste punten te pakken en bij te blijven. Ook de Koninklijke uit Madrid moest winnen om de aansluiting in de top te bewaren. Zij waren het die uiteindelijk de wedstrijd wonnen, 9-7.

Kans voor Twente om de koploper te worden. Zij moesten de strijd aanbinden met PSV. Dat het geen makkelijke partij zou worden voor de Tukkers werd al snel duidelijk. De coach van PSV had haar team met maar 1 opdracht het veld in gestuurd: winnen! De kansen waren niet te tellen voor beide teams. De keepers speelden hun beste wedstrijd. Dat er uiteindelijk geen winnaar kwam was zeer terecht. Het werd 2-2.

Tot slot een wedstrijd tussen 2 topteams namelijk Juventus en Liverpool. Deze teams wilden maar 1 ding, punten pakken en het liefst 3. Het werd een waar gevecht. Liverpool voor de 1e punten en Juve voor ook de aansluiting in de top. De coachen waren op van de zenuwen en moedigde de spelers luid aan. De strijd werd in het voordeel van Juventus beslecht. Zij wonnen met 8-3.

Hiermee werd Twente de koploper met 7 punten, maar zij worden op de voet gevolgd door 4 ploegen die allemaal 6 punten hebben. Maar ook PSV doet nog volop mee met 4 punten.

De spanning is te snijden in deze mooie competite. De moeite meer dan waard om te komen kijken. Pracht voetbal en helemaal gratis!