Grol laat zich verdedigend in de luren leggen

31-10-2010

Speelronde: 8
Scheidsrechter: de heer: R. Westenberg uit Druten.
Eindstand: 3-2
Ruststand: 0-1
Scoreverloop: 23e min. 0-1, Lennart Walterbos, 60e min.1-1.Bart de Lange, 64e min. 2-1, Rein Meekels, 68e min, 2-2,  Lennart Walterbos, 75e min. 3-2, Bas Disveld.
Gele kaarten: Bjorn Koldeweij, Grol. Bart de Lange,Tim Vonk, Johan Knipping, Erik Schiltmans (trainer), allen SC Bemmel.
Rode kaarten: Johan Knipping, SC Bemmel (2x geel)
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Arjan Paf (86e min. Chris Schlattman), Robin Schuurmans (72e min. Simon Dibbets), Dennis Pasman, Wouter Pillen (69e min. Wouter Scharenborg),
Midden: Lennard Walterbos, Christiaan Pillen, Michel Kamphuis,
Voor: Sander Nijhoff, Kevin Stöteler en Bjorn Koldeweij.

Bijzonderheden: SC Bemmel kampioen 1e periode, door overwinning op Grol

Met de uitwedstrijd tegen SC Bemmel hervatte Grol de regulaire competitie. Na de nederlaag in de bekerronde, waarin HSC’21 over de beste papieren bleek te beschikken, wederom een tegenstander waar terdege rekening mee gehouden diende te worden. Per slot van rekening stond het keurig aan de top van het klassement, een gedeelde eerste plek samen met FC Presikhaaf. Woorden die na het eindsignaal van scheidsrechter Westenberg waarheid bleken.

Grol liet andermaal de drie punten in de Betuwe achter. Ditmaal tegen een ploeg dat zeker niet de sterkste was in het duel, maar het meest effectief met de kansen omging. Natuurlijk geeft de mogelijkheid om de eerste periodetitel binnen te halen de ploeg extra drive en motivatie. De sterk verjongde ploeg uit Bemmel deed wat het doen moest en dat was winnen op basis van onder andere inzet en het benutten van de kansen die het zich creëerde. Niettemin zag het er in de eerste helft niet naar uit dat de Grol equipe met lege handen naar huis zou keren. Ondanks dat het niveau nou niet direct was om naar huis toe te schrijven, ging de ploeg van trainer Golstein met de rust aan de leiding. Met een korte combinatie door het hart van de Bemmel verdediging, door hem zelf opgezet, omspeelde Lennart Walterbos keeper Jop Hemink van de gastheren en tikte beheerst in de 23e min. de 0-1 binnen.

Over en weer deden zich in het eerste deel van de wedstrijd een aantal mogelijkheden voor beide teams voor, maar het was vooral aan goed keeperswerk aan weerszijden te danken dat men bij deze stand kon gaan rusten. Twee minuten na de hervatting had Kevin Stöteler zich bijna onsterfelijk kunnen maken door oog in oog met keeper Hemink de fraaie kans te benutten. Hij schoot echter de bal tegen het lijf van de keeper op. Het had op dat moment de wedstrijd al in een beslissend stadium kunnen brengen. Enkele minuten later had Michel Kamphuis alle pech van de wereld dat zijn inzet door de keeper ternauwernood over de lat getikt kon worden. Het spel golfde hierna over en weer, er kwam meer ruimte op het veld. De thuisclub profiteerde hier in eerste instantie het meest van. Dennis Dibbets wist vooralsnog een schot van Pim Hemink met een klasse redding te pareren, op een schot van Bart de Lange moest hij het antwoord schuldig blijven, 1-1.

Koud bekomen van de teleurstelling lag nummer twee voor de gastheren in het net. Op aangeven van Tim Vonk scoorde Rein Meekels met een fantastische streep in de lange hoek, 2-1. Het was een fase waarin keeper Dibbets diverse reparatie werkzaamheden voor zijn kwakkelende verdediging moest uitvoeren. Niettemin bracht wederom Lennart Walterbos hoop in de Grolharten door een vrije trap in de 68e min. over de muur te krullen en daarmee de gelijkmaker te realiseren, 2-2. Nadat Willem Rooding de Grolgoalie opnieuw met een pegel op de proef had gesteld, was het Bas Disveld die in de 75e min.  attent en genadeloos een blunder in de Grolverdediging afstrafte, 3-2. Tien minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd, de arbiter liet tien minuten naspelen, had Christian Pillen de kans op de gelijkmaker. Ditmaal stond de paal succes in de weg. Het wanhoopsoffensief, pompen of verzuipen van Grol, werd in de slotminuten ontsierd door een opstandje buiten de middencirkel. Het kostte een aantal spelers een gele prent, waaronder trainer Erik Schiltmans wegens ongeoorloofd betreden van het speelveld.

a.s. zondag speelt Grol wederom een uitwedstrijd, ditmaal tegen FC Presikhaaf in Arnhem.

Uitslagen afgelopen zondag:
Varsseveld - Orion    afg
Beuningse Boys - Quick 1888 3-1
Erica'76 - Silvolde   0-1
DVV - Spero    1-0
DIO'30 - DVC'26   2-2
Alverna - FC Presikhaaf    3-2
SC Bemmel - Grol    3-2

Programma zondag 7 nov. a.s.:
Varsseveld - SC Bemmel
Orion - Beuningse Boys
Quick 1888 - Erica'76