Grolmeiden winnen weer.

31-10-2010

Zaterdagmorgen 10.30 uur was het weer eens genieten op het sportpark D’n Elshof van de sv Grol.

Een wedstrijd tussen de blauwwitte meiden van de GROL MB1 tegen de fysieke sterke meiden GFC MB1 uit Goor.

Dat het meisjesvoetbal duidelijk in de lift zit bij de Grol blijkt wel uit het feit dat er nu al 22 enthousiaste meiden in dit team zitten,   die zowel kwantitatief en kwalitatief enorm voetballend gegroeid zijn.

Met de blauwwitte gesponsorde shirts van Orthodontist van Os konden de toeschouwers genieten van een sportieve en aantrekkelijke pot voetbal.

Met goed verzorgd veld en positiespel lieten onze meiden het balletje goed rondgaan en via de linkervleugel werd Yanique prima aangespeeld die op haar beurt Lotte wist te vinden die de 1-0 binnentikte.

We bleven een groot veldoverwicht houden en met de controle op het middenveld bleven we voortdurend de meiden van GFC onder druk houden, Daphne speelde de bal naar Bregje die met een schitterende steekpass door het hart van de Goorse verdediging Sacha bereikte

en zij had geen enkele moeite de 2-0 in de touwen te schieten.

GFC deelde sporadisch wat speldenprikken uit maar onze verdedigsters Dieuwertje, Carmen, Joy en Saimi bleven goed bij de les.

Na een half uur spelen was het Bente die de 3-0 binnen schoof en de wedstrijd leek beslist.

Maar toch wist GFC nog net voor het rustsignaal de 3-1 te scoren uit vermeend buitenspelpositie achter ons overigens foutloos keepende Milou.

Maar de uitstekende scheidsrechter dat mag ook nog wel eens gezegd worden zag het voortreffelijk want de bal kwam van een been van een van onze grolmeiden en het doelpunt werd geheel terecht goedgekeurd.

Na de ranja en wat extra chiquita koolhydraten kwamen de meiden weer als herboren uit de kleedkamer met weer wat vers bloed in ons midden Wietske, Yaimy en Yosca gingen we de strijd aan. We bleven met de punt naar voren spelen, en uit een aantal perfecte cornerballen genomen door Saimie kregen we nog een aantal scoringsmogelijkheden maar Sacha, Yanique, Yosca hadden het vizier niet helemaal op scherp om de wedstrijd definitief op slot te zetten.

De meiden van GFC bleven er nog in geloven en uit een messcherpe counter kwamen de meiden nog bijna op een aansluitingstreffer maar Milou keek de bal naast.

De hardwerkende Inge moest het veld verlaten nadat ze de bal tegen haar kin en kaak had gekregen en dat kon even niet door haar beugel.

We zaten even in een mindere periode en raakten de controle op het middenveld kwijt maar de meiden van GFC wisten hier gelukkig geen gebruik van te maken.

Dat latje schieten helemaal in is bij de meiden blijkt niet alleen op de trainingen maar Saimie wist met een verwoestend schot van 25 meter bij deze wedstrijd het latwerk ook te raken.

Dieuwertje werkte hard en schoot even kuit, maar ondanks de medische kneedbehandeling moest ze toch het veld verlaten. Lynn nam haar plaats in.

Renate onze kersverse nieuwe aanwinst van Trias wist via de linkervleugel haar tegenstander uit te spelen en legde de bal pan klaar voor onze zeer sterk spelende Lotte  en deze wist

de 4 -1  tevens eindstand op het scorebord te zetten.

Wederom een prima overwinning van onze grolmeiden, die nu uit 5 wedstrijden de maximale score van 15 punten weten te halen.

Proficiat meiden, op naar de volgende wedstrijd tegen Diepenheim.

Celest,Britt,Miep en Yet deden vandaag niet mee vanwege blessures.