Zeker lijkende zege glipt Grol door vingers

08-11-2010

Speelronde: 9
Scheidsrechter: de heer: E.B.G.M. Bleekman uit Kilder. Eindstand: 3-3
Ruststand: 1-1
Scoreverloop: 42e min. 0-1, Sander Nijhoff, 45+1 min. 1-1, Mustafa Unguc, 67e min. 1-2, Lennard Walterbos, 69e min. 1-3, Lennard Walterbos, 72e min. 2-3, Levant Akat, 73e min. 3-3, Essen Gurbuz.
Gele kaarten: Bjorn Koldeweij, Tim Hubers en Sander Nijhoff, allen Grol, Richard Valkeneer, Essen Gurbuz en Arslantas Veli, allen FC Presikhaaf.

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Wouter Pillen, Tim Hubers, Simon Dibbets, Dennis Pasman,
Midden: Christiaan Pillen ( 80e min. Arjan Paf), Bjorn Koldeweij (73e min. Kevin Stöteler), Lennard Walterbos,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak, Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Officieel eerste duel FC Presikhaaf 1 op nieuw kunstgrasveld.

Vooraf had menig Grol blauwwit hart getekend voor een punt uit de wedstrijd, uit tegen het op de ranglijst hoger genoteerde FC Presikhaaf. De Arnhemse fusieclub dat getraind en gecoacht wordt door de gebroeders Dennis en John van Beukering. Op het sportpark ”Over het Lange Water”, dicht tegen de snelweg A12, bleek alras dat er voor Grol wel iets te halen viel. In een aantrekkelijk duel, dat door scheidsrechter Bleekman uitstekend werd geleid, verstopten geen van beide ploegen zich en kozen waar mogelijk de aanval.
Grol liet zich niet imponeren door de thuisploeg, maar wist ook niet altijd tot haar eigen combinatiespel te komen. Kortom een open duel, een pot voetbal waar veel in zat. Al zal niet iedereen een tevreden gevoel bij de einduitslag hebben.

De meeste mogelijkheden voor rust bestonden voor de gastheren, die met hun voorhoede regelmatig in het zestienmetergebied opdoken. Met name de snelle linkervleugelspeler Jahrai Veldt en centrum spits Essen Gurbuz speelden hierin een grote rol. De Grol defensie en haar sluitpost gaven echter voorlopig geen krimp. Grol kreeg daarentegen ook mogelijkheden, die eveneens niet goed benut werden. Toch zou er voor de thee nog tweemaal gescoord worden.

In de 42e min. nam Grol de leiding uit een vrije trap. Tim Hubers kopte hieruit de bal achterover tegen de lat, waarna de terug ketsende bal een prooi werd voor Sander Nijhoff, 0-1. De vreugde bleek van korte duur, in blessuretijd wist Mustafa Unguc foutief verdedigen genadeloos af te straffen met een schuiver in de lange hoek, waarbij hij keeper Dennis Dibbets kansloos liet.

Amper twee minuten na de hervatting werd keeper Wesley van Hijum bijna verrast door een afstandschot vanaf de middellijn door Bjorn Koldeweij. Door snel en attent te reageren wist hij de bal ternauwernood uit de kruising te tikken. Tien minuten later schoot Bjorn zijn verdediging te hulp door de bal, in laatste instantie, voor de voeten van de in scoringspositie staande Jahrai Veldt weg te tikken. Het luidde een korte fase in waarin Grol zich terug liet drukken. Daarin kwam in de 67e min. een einde doordat Lennard Walterbos met een fantastische vrije trap zijn ploeg opnieuw aan de leiding bracht. Over grote afstand schoof hij de bal laag via de binnenkant van de paal binnen, 1-2. Slechts twee minuten later was hij opnieuw succesvol in de afronding van een goed opgezette aanval. Op assist van Tom Kaak scoorde vanuit een niet gemakkelijke positie in de verre en lange hoek, 1-3.

In de 71e min. had Tom Kaak de mogelijkheid om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. In vrije positie afgaande op het Presikhaaf doel, schoot hij tegen de doelman op. Gelijk hierop volgen er een tweetal noodlottige minuten voor Grol. Allereerst wist Lavant Akat uit een hoekschop de aansluittreffer te scoren, 2-3. Ondanks hevige protesten van Grolzijde, omdat keeper Dibbets onreglementair in zijn vijf meter gebied zou zijn aangevallen, keurde de verder goed leidende scheidsrechter de treffer toe. Wellicht was hierna de concentratie bij Grol niet helemaal optimaal. Binnen de minuut wist Essen Gurbuz met een magistraal doelpunt, uit een snelle counter, hiervan te profiteren.
Met een geweldige diagonale streep liet hij de Grol keeper volstrekt kansloos en bracht hij de stand weer in evenwicht, 3-3. Beide ploegen zochten waar mogelijk naar kansen om de wedstrijd alsnog in hun voordeel te beslissen. In de stand kwam geen verandering meer, waardoor elk team zich met een punt tevreden moest stellen.

A.s. zondag staat er thuis het duel tegen DVC’26 op het programma.

Uitslagen afgelopen zondag:
Varsseveld - SC Bemmel  afg.
Orion - Beuningse Boys 2-0
Quick 1888 - Erica'76  afg.
Silvolde - DVV  2-1
Spero - DIO'30 1-2
DVC'26 - Alverna  1-3
FC Presikhaaf - Grol  3-3