Mat Grol blijft gedesillusioneerd achter

Scheidsrechter: de heer: J. Huisman
Eindstand: 3-1
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 54e min. 1-0, Koen Braam, 55e min.1-1, Sander Nijhoff, 83e min. 2-1, Koen Braam, 86e min. 3-1, Paul Trilsbeek.
Gele kaarten: Ramon van Leerdam, Michel Scheffer, Durmus Karakaya allen Spero en Tim Hubers SV Grol.
Afwezig bij Grol: Bas Storteler

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Tim Hubers, Dennis Pasman, Robin Schuurmans (45e min. Simon Dibbets), Wouter Pillen,
Midden: Lennard Walterbos, Christian Pillen, Bjorn Koldeweij,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak, Michel Kamphuis.

Wederom toog het vlaggenschip van de SV Grol met in haar kielzog de vele hondstrouwe supporters, richting de Betuwe om in Elst de competitiewedstrijd tegen het plaatselijke Spero af te werken. Na de twee gelijke spelen in de voorgaande duels, waarin voor Grol zeker meer in had moeten zitten, werd ditmaal vooraf op een z.g. driepunter gerekend tegen de lager geklasseerde tegenstander.

Hoe groot kan de desillusie na afloop zijn over het verloop van de teleurstellende wedstrijd. Een partij waarin Grol absoluut niet als verliezende partij van de grasmat had hoeven te stappen. Grol trachtte in de openingsfase gelijk druk te zetten op de tegenstander, het spel vond derhalve veelal op de helft van de tegenstander plaats. Toch waren de eerste echt grote kansen voor de thuisclub.

Al vroeg in de wedstrijd hadden met name Yannick Verhoeven en Koen Braam riante mogelijkheden om de score te openen. De eerste schrok kennelijk van zijn kans, terwijl de tweede in eerste instantie keeper Dibbets op zijn weg vond. Een minuut later, we noteren de 11e minuut, zag hij zijn inzet gestuit door Wouter Pillen. De Grol verdediger kwam zijn gepasseerde keeper te hulp door de bal van de lijn te halen. De toon was hiermee gezet in het duel dat overigens geen hoogdravend spel kende.

De hard werkende thuisploeg moest het vooral van snelle counters hebben, terwijl bij Grol het spel niet echt wilde vlotten. Daarvoor werd de bal regelmatig te kort of slordig ingespeeld, soms oogde het laconiek, of in het andere geval waren te acties te doorzichtig om enig gevaar te stichten. Hierdoor kwam de thuisploeg te vaak en dikwijls ook op de verkeerde momenten in balbezit. De mogelijkheden die er voor het vijandelijke doel van de soms twijfelend optredende keeper Henco van de Sandt kwamen, werden door gebrek aan nauwkeurigheid en doelgerichtheid niet benut. Vlak voor het rustsignaal schoot de immer gevaarlijke en attente Koen Braam in riante positie nog ruim over, zodat met een brilstand aan de thee begonnen werd.

De tweede helft was amper vijf minuten oud toen Lennard Walterbos een kopbal met zijn blonde kruin in het doel wilde vegen. Het leder ging echter rakelings voorbij. Het luidde wel een fase in waarbij voor beide doelen de nodige activiteiten en kansen werden ontwikkeld. In de 54e min. rondde Koen Braam een counter op aangeven van Robert Knipping genadeloos af, 1-0. Binnen de minuut was de stand alweer gelijk.

Door o.a. simpel en zwak verdedigen in de afweer van Spero, kwam Sander Nijhoff in balbezit en zag wellicht tot zijn eigen verbazing de zachte inzet toch in de verre hoek rollen, 1-1. Twee minuten later verzuimde Sander de bal in een keer op de pantoffel te nemen bij een goede schietkans, maar koos hij voor een combinatie welke teleurstellend mislukte.

Ook Bjorn Koldeweij had de pech dat zijn inzet gestopt kon worden door de keeper en uit de rebound door Lennard geen succes werd behaald. Rond de zestigste minuut leek het van weerszijden op een kansenfestival. Op een voorzet van Michel Kamphuis schoot Sander Nijhoff nog rakelings aan de verkeerde kant van de paal voorbij.

In 83e min. namen de gastheren toch weer de leiding door Koen Braam. In een snelle counter troefde hij de Grol verdediging koelbloedig af en tekende de 2-1 aan. Vier minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd gooide Paul Trilsbeek de wedstrijd definitief in het slot door vanuit duidelijke buitenspelpositie de geflatteerde eindstand 3-1 aan te tekenen.

In blessuretijd had Ferhat Halici nog meer zout in de opengereten wonden kunnen strooien, maar zijn schot ging rakelings over het doel. Al met al een teleurstellend verloop van een wedstrijd die Grol zeker niet had hoeven en mogen verliezen.

Uitslagen afgelopen zondag:
Beuningse Boys - SC Bemmel  2-5
Varsseveld - Erica'76 5-0
Orion - DVV 1-2
Quick 1888 - DIO'30 2-3
Silvolde - Alverna  5-1
Spero - Grol  3-1
DVC'26 - FC Presikhaaf 1-4

Programma zondag 21 nov. a.s.:
Quick - Erica'76
DIO'30 - Silvolde
Varsseveld - Orion