Peter Bokma nieuwe hoofdtrainer Grol

26-11-2010

GROENLO - Peter Bokma, 46 jaar en wonende in Enschede, wordt met ingang van het voetbalseizoen 2011-2012 de nieuwe hoofdtrainer van de sportvereniging Grol. Bokma, gehuwd en vader van twee dochters, wordt daarmee de opvolger van Henri Golstein, die aan het eind van het lopende seizoen afscheid neemt. Hij is dan 4 jaar hoofdtrainer van de Grol geweest.

Bokma is in het bezit van het diploma Oefenmeester I. Zijn roots ligt bij De Tubanters in Enschede, waar hij zelf gevoetbald heeft vanaf de F-jes tot het 1e elftal en waar hij vele jaren de jeugdselectieteams getraind heeft. Bokma is al vanaf jonge leeftijd actief als (jeugd)trainer. Bokma heeft zijn eerste opleiding genoten bij het CIOS te Heerenveen met Foppe de Haan als zijn docent en stagebegeleider. Het was ook Foppe de Haan die hem trainer liet worden bij de A1 van Heerenveen.

Hij is inmiddels een bekende trainer in met name het Twentse amateurvoetbal. In de 22 jaar, die hij in zijn functie als hoofdtrainer al heeft bekleed, heeft hij veel ervaring opgedaan en is hij een aantal keren kampioen geworden. Zijn laatste twee clubs waren Sparta Enschede (4 jaar) en Victoria ’28 te Enschede, waar hij inmiddels voor het 5e jaar actief is. Bokma heeft tot op heden bijna uitsluitend clubs in Enschede getraind en hij ziet het dan ook als een hele mooie nieuwe uitdaging om bij de s.v. Grol in de Achterhoek aan de slag te gaan.