Grol boekt belangrijke overwinning in aantrekkelijk duel

21-02-2011

Speelronde: 16
Scheidsrechter: de heer: G. de Graaf uit Didam
Eindstand: 0-4
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 51e min.0-1, Lennard Walterbos, 69e min.0-2, Michel Kamphuis, 72e min.0-3, Tom Kaak, 90+4 min.0-4, Tom Kaak.
Gele kaarten: Vince van Gelder, Orion.
Rode kaarten: n.v.t.
Afwezig bij Grol: Kevin Stöteler (blessures)

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Frank Oosterholt, Dennis Pasman, Wouter Pillen, Wouter Scharenborg,
Midden: Lennard Walterbos, Simon Dibbets (83e min.Bas Stortelers), Christian Pillen,
Voor: Sander Nijhoff (75e min. Bjorn Koldeweij), Tom Kaak en Michel Kamphuis.

Bijzonderheden: Niek Meekes vervangende assistent-scheidsrechter bij Grol.

Grol bewees zichzelf een uitstekende dienst door op het fraaie sportpark Marienbosch in Nijmegen een uiterst belangrijke overwinning in de wacht te slepen. Maar bovenal leek het erop dat het vlaggenschip van de SV Grol een overwinning op zichzelf had behaald. Geen moment in de wedstrijd oogde het elftal op de ploeg die tegen Silvolde zo’n smadelijke nederlaag leed. Van meet af aan legden de mannen van trainer Golstein een juiste dosis werklust aan de dag en was men bereid voor elkaar het vuile werk op te knappen. Juist deze eigenschap is in deze fase van de competitie uiterst belangrijk, om het zelfvertrouwen en het geloof in eigen kunnen op te vijzelen.

Tegenstander Orion wist in de laatste drie wedstrijden negen punten te scoren, men was dus vooraf gewaarschuwd. Grol deed wat het moest doen en verstopte zich niet in de openingsfase. Ook de tegenstander liet zien dat het bereid was te voetballen, waardoor het spel regelmatig op en neer golfde. Van de gastheren hadden o.a. Sjors Pranger, Thomas Cillessen voor de rust een paar mogelijkheden om succesvol te kunnen zijn, maar als zo vaak in de gehele wedstrijd ontbrak het bij Orion aan zuiverheid in de afwerking.
Grol stelde in het eerste bedrijf een paar doelgerichte acties van Michel Kamphuis, Christian Pillen en Lennard Walterbos hier tegenover, de laatste verslikte zich echter in zijn eigen actie.

In de tweede helft van de wedstrijd, die overigens uitstekend werd geleid door scheidsrechter de Graaf, deden beide ploegen een klantenbinding door de hoge amusementwaarde. Geholpen door keeper Tom Hafkenscheid, die een inzet van Lennard Walterbos uit een vrije trap los liet en daarmee Grol aan de leiding bracht, 0-1. Hierna golfde het spel over en weer, dat het kijkspel zeker ten goede kwam. Drie minuten na de openingsscore leek het bij een actie voor het doel van Orion op een heuse flipperkast. Waarbij een inzet van Tom Kaak op de binnenkant van de paal belande. Het sein voor Orion om meer druk naar voren te gaan zetten, maar de Groldefensie gaf met Dennis Dibbets aan het hoofd geen krimp op inzetten van Robert-Jan Tims en Thomas Cillessen.
In de 69e min. werd er door Grol van achteruit snel opgebouwd. Sander Nijhoff bereikte Michel Kamphuis die vervolgens doeltreffend uithaalde, 0-2. Slechts twee minuten later wist Tom Kaak de wedstrijd in het slot te gooien. Uit een hoekschop kopte Christian Pillen de bal door op Tom, die vervolgens met zijn hoofd wel raad wist met de geboden kans, 0-3. Orion zette in de slotfase nog eenmaal aan, hetgeen inhield dat er voor Grol nog meer ruimte kwam om te voetballen.

Het mocht eigenlijk een wonder heten dat er door de vele mogelijkheden geen wijziging in de stand kwam in het voordeel van Grol. Tot in de blessuretijd moest de meegereisde Grol aanhang wachten om de 0-4 op het scorebord te zien verschijnen. Wederom was het Tom Kaak die met een bekeken inzet de uiteindelijke stand verzegelde.

Een compliment aan beide ploegen die de aanwezige faire en sportieve aanhang een leuke voetbalmiddag bezorgd hebben. Al zullen voor Orion na afloop de druiven zuur zijn geweest.

Zondag 27 februari is Grol vrij. Maar op donderdagavond 3 maart, aanvang 20.00 uur speelt het tegen Varsseveld op sportpark Den Elshof.

Uitslagen donderdag 17 febr.j.l.:
Beuningse Boys - Varsseveld 2-2
Erica'76 - Orion 0-1

Uitslagen afgelopen zondag:
SC Bemmel - Spero 2-0
Silvolde - DVC'26 0-0
Quick 1888 - FC Presikhaaf 1-3
Orion - Grol 0-4
Varsseveld - Alverna 1-3
Beuningse Boys - DIO'30 2-1
Erica'76 - DVV 2-1

Programma zondag 27 febr.a.s: