Grol doet goede zaken in middenmoot tweede klasse I

04-03-2011

Varsseveld bij vlagen weggespeeld in vooral prima tweede helft

Speelronde: 17
Scheidsrechter: Dhr.  H. Hulsmeijers uit Oldenzaal
Eindstand: 4-0
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 1-0  Sander Nijhof,  2-0 Eigen Doel Wouter Buevink, 3-0 Simon Dibbets, 4-0 Michel Kamphuis
Gele kaarten: Koen Arentsen , Dave Ankersmit (Varsseveld) en Simon Dibbets  en Cristian Pillen (Grol)
Rode kaarten: Leon Nijenhuis (Varsseveld)

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets,
Achter: Wouter Pillen, Dennis Pasman ( 85. Robin Schuurmans), Wouter Scharenborg, Frank Oosterholt ( 80. Chris Schlattman),
Midden: Christiaan Pillen, Lennard Walterbos, Dennis Dibbets,
Voor: Sander Nijhoff, Tom Kaak (45. Bjorn Koldeweij), Michel Kamphuis.

Bijzonderheden:
- Eerste officiële competitiewedstrijd bij kunstlicht op kunstgrasveld.
- Geen scorebordregistratie
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GROENLO - Sv Grol heeft zichzelf een goede dienst bewezen door de inhaalwedstrijd die ingelast was voor donderdagavond  Varsseveld resoluut met 4-0 te verslaan. Na de verrassende uitzege bij Orion 0-4 opnieuw een uitslag met veel goals en de nul vastgehouden.

De wedstrijd was nog maar net begonnen of de eerste gele kaart was al een feit. Varsseveld middenvelder Dave Ankersmit was de boosdoener. Hij torpedeerde Lennard Walterbos voor de ogen van scheidsrechter Hulsmeijers uit Oldenzaal en de toon was gezet.

Grol probeerde het spel naar zich toe te trekken en kreeg een goede mogelijkheid door Sander Nijhoff na aangeven van Michel Kamphuis, die een uitstekende wedstrijd speelde. De betrouwbare doelman van Varsseveld, Martijn Besselink moest alle zeilen bijzetten om doelpogingen van met name Sander Nijhof en Michel Kamphuis te voorkomen. Varsseveld stelde daar weinig tegenover en kon vooral in de voorhoede geen vuist maken.

De 1-0 liet niet lang meer op zich wachten. Na een prima lopende aanval op rechts met een goede voorzet van Lennard Walterbos kon goaltjesdief Sander Nijhof de dik verdiende 1-0 laten aantekenen. Na ruim dertig minuten in de wedstrijd maakte Varsseveld-verdediger Leon Nijenhuis een ruwe overtreding waarbij hij de doorgebroken Michel Kamphuis hard onderuit haalde en daarvoor de rode kaart kreeg gepresenteerd. Hiermede was de wedstrijd ook al gezien het spelbeeld bijna een gelopen koers voor Grol.
Simon Dibbets kreeg voor de rust nog een gele kaart en zijn prima keepende broer Dennis moest nog een keer reddend optreden bij een schaarse uitval van Varsseveld.

Na de rust toen Tom Kaak werd gewisseld voor Björn Koldeweij ging Grol op zoek naar de beslissing in de wedstrijd. Björn Koldeweij faalde na een goede aanval alleen voor de keeper. Grol combineerde goed en bracht met tempowisselingen en goed bewegingsspel de Varsseveld achterhoede vaak in de problemen. Zo maakte Wouter Buevink in het nauw gedreven door de Grol voorwaartsen een eigen doelpunt. En hiermede was de wedstrijd in het slot gedaan (2-0). Vlak daarna werd het mooiste doelpunt uit de wedstrijd gemaakt. Uit een goede aanval en dito voorzet nam Simon Dibbets de bal ineens uit de lucht op zijn pantoffel en scoorde op fraaie wijze. Hier had zelfs de uitblinkende Varsseveld goalie geen grip op. Het is aan deze ervaren doelman te danken dat er geen monsterscore op het bord  (dat niet bediend werd) kwam.

Nadat Frank Oosterholt werd vervangen door Chris Schlattman kon Grol de wedstrijd geheel naar haar hand zetten en tien minuten voor tijd maakte Michel Kamphuis met zijn treffer een einde aan de wedstrijd (4-0). In de slotfase werd Dennis Pasman nog vervangen door Robin Schuurmans.

Aardig te melden was de aanwezigheid donderdagavond van de voormalige “buitenlandse” spelers van Grol 1, Erwin van de Wolfshaar (KSV Vragender) en Jorrit Splithof (Doetinchem) die jarenlang in de selectie van Grol 1 speelden en hiermee bewezen een goed gevoel bij de sv Grol te hebben gehad in de afgelopen jaren.

Onderwerp van gesprek voor, tijdens en na de wedstrijd Grol-Varsseveld was de spelerspasaffaire rond de wedstrijd Grol-Spero. Wordt (wellicht) vervolgd.

Uitslagen zondag 27 febr.j.l.:
Varsseveld - SC Bemmel afg.
Quick 1888 - Erica'76 2-0
FC Presikhaaf - Orion 2-5
Alverna - Beuningse Boys 1-1
DIO'30 - Silvolde 1-6