Grol A1 wint topper in Lochem in tenues Hartemink

21-03-2011

Op een zonovergoten sportpark “De Elze” stond zaterdag 19 maart de absolute topper in de 1e klasse C op het programma: Sportclub Lochem A1 – Grol A1.

Grol begon de topper als koploper met 1 punt voorsprong op Lochem. De belangen vooraf waren derhalve duidelijk, de winnaar van dit duel zou goede zaken doen in de strijd om het kampioenschap.

Het gehele jaar speelt Grol A1 al in nieuwe tenues. Deze tenues inclusief trainingspakken zijn beschikbaar gesteld door de nieuwe sponsor, Verkeers- & Vervoersopleidingen Hartemink uit Eibergen. Hartelijk dank daarvoor namens Grol A1!

Sportclub Lochem heeft een prima voetballend elftal en Grol wist dat het een bijzonder zware kluif zou worden om een resultaat weg te halen in Lochem.

In de aanloop kreeg de technische staf nog 2 tegenvallers te verwerken, Mart Zieverink en Wessel Arink bleken te geblesseerd om te spelen. Daar tegenover stond de terugkeer van Ramon Landewers, die na 6 weken blessureleed weer zijn opwachting kon maken.

In een mooie ambiance met erg veel toeschouwers begon Grol de wedstrijd scherp en goed en zorgde middels rechtsbuiten Mark Peters voor de eerste dreiging. Na deze openingsfase nam Lochem het heft in handen. Prima combinerend, via de continue inschuivende centrale verdediger, zette het Grol onder druk.

In deze fase moest Grol alle zeilen bij zetten om niet op achterstand te komen. Rechtsback Ramon Waenink had zijn handen vol aan de handige linkerspits van Lochem en dit resulteerde al vrij snel in een terechte gele kaart.

Toch kwam Grol in deze fase op de belangrijke 0-1 voorsprong. Middenvelder Mart Willemsen zette goed door en leverde een prima voorzet af. Kerim Yaman kroop goed voor zijn directe tegenstander en tikte beheerst binnen.

Daarna bleef het spelbeeld onveranderd. Lochem zette aan en creëerde een aantal kansen, maar de verdediging inclusief doelman Bram Wolters gaf geen krimp.

De ruststand was derhalve 0-1. Het was duidelijk, dat er nog een tandje bij moest om deze voorsprong vast te houden.

Uit angst voor een 2e gele kaart voor Ramon Waenink werd besloten om middenvelder Tom Meulenbeek de 2e helft als rechtsback neer te zetten om de snelle linkerspits van Lochem uit te schakelen. Ramon Waenink schoof derhalve een plek door naar het middenveld.

De 2e helft leverde eenzelfde spelbeeld op als de 1e helft. Lochem ging op jacht naar de gelijkmaker en Grol probeerde in de tegenstoot kansen te creëren.

De omzetting aan Grolkant pakte goed uit. De linkerspits van Lochem was niet meer zo dreigend als voor rust en dit zorgde ervoor dat Lochem, ondanks het vele balbezit, niet meer in staat was om echte kansen te creëren.

Na een uur moest Ramon Landewers zich toch noodgedwongen laten wisselen en kwam Sven Westervoorde als voorstopper in de ploeg.

Naarmate de wedstrijd verstreek, ging Lochem steeds meer ruimte weg geven en dit leverde een paar goede kansen op voor Grol. Mark Peters kon alleen door op de keeper van Lochem af, maar deze kwam als winnaar uit het 1 tegen 1 duel. Even later leek Kerim Yaman dezelfde keeper te verrassen met een lob, maar deze kon de bal ternauwernood keren.

In de slotfase werd de moegestreden Mathijs Warnar vervangen door Jasper Bos. Het geloof bij Lochem ebte langzaam weg en dit zorgde voor frustraties aan Lochemkant.

Met name de linkerspits uitte zijn teleurstelling op de verkeerde manier en dit zorgde in blessuretijd nog voor een vervelend opstootje, dat gelukkig tijdig gesust kon worden.

Na 92 minuten floot de scheidsrechter af en boekte Grol 3 hele belangrijke punten.

Deze overwinning kwam vandaag niet tot stand door groots te voetballen, maar wel door veel strijdlust, beleving en de absolute wil om te winnen. Kortom, een prima teamprestatie!

Een extra compliment gaat uit naar 1e jaars B speler Tim Peters, vorig jaar nog spelend in de C-jeugd, die als basisspeler in deze pittige wedstrijd goed overeind bleef.

Met nog 5 wedstrijden is er een gat geslagen van 4 punten op Lochem. Grol heeft de titelkansen derhalve in eigen hand, maar er moet van wedstrijd tot wedstrijd gekeken worden.

Volgende week zijn er weer 3 punten te verdienen in Markelo, dan zal er wel weer eenzelfde beleving aan de dag gelegd moeten worden.

Het gehele jaar speelt Grol A1 overigens al in nieuwe tenues. Deze tenues inclusief trainingspakken zijn beschikbaar gesteld door onze nieuwe sponsor, Verkeers- & Vervoersopleidingen Hartemink uit Eibergen. Hartelijk dank daarvoor namens Grol A1!