Prachtig weer bij de Albert Heijn Wallerbosch F- competitie

21-04-2011

Het was werkelijk prachtig weer om weer een avondje te genieten bij de AH Wallerbosch F- competitie. Ik vond het daarom niet erg om te gaan genieten van deze spannende competitie. En niet alleen het weer was goed. Ook het voetbal was een lust om naar te kijken.

Ik begin bij de wedstrijd Liverpool tegen de Graafschap. De beide coaches hadden een tactisch plan uitgedacht om deze wedstrijd te winnen. Dit plan werd door de spelesr, uiteraard, moeiteloos uitgevoerd. Het was dan ook een spannende wedstrijd tussen 2 fantastische ploegen. Dat uiteindelijk de Graafschap verloor mocht de pret niet drukken. Het werd 10-5.

Op het veld ernaast speelden Twente en PSV tegen elkaar. PSV wist tot nu toe hun goede spel nog niet om te zetten in winst, maar kregen vandaag de kans om het tegen Twente wel te gaan doen. PSV had ook het betere van het spel, al vochten de Tukkers als leeuwen om niet weg gespeeld te worden. Dit lukte aardig, maar het was net niet genoeg om het Eindhovense geweld te stoppen. Twente- PSV 1-6.

Vervolgens loop ik langs de lijn verder naar wedstrijd nummer 3. Ajax- Juventus. Juventus is tot nu toe nog steeds ongeslagen. Ajax wilde zorgen dat Juve voor het eerst een wedstrijd zou gaan verliezen. Ajax begon dan ook fel en zette de Oude dame zwaar onder druk. Juventus moest alle zeilen bijzetten om geen goals om de oren te krijgen en slaagde hier wonderwel in. Dat Ajax uiteindelijk nog met 3-1 zou gaan verliezen was niet terecht.

Tot slot de strijd tussen 2 aartsrivalen, de Spaanse toppers Real Madrid en Barcelona. De 2 ploegen ontmoeten elkaar 5 maal in 18 dagen. Voor de competitie, in de bekerfinale, 2 x in de Champions League en uiteraard in de AH Wallerbosch F- competitie. Het was een spannende wedstrijd met voetbal zoals we dat gewend zijn van Real en Barca. Aan de hand van de Messi van Grol wonnen de Catalanen met 6-1.

Al met al weer een avondje topsport. En dat allemaal in ons eigen Grolle.
De komende 2 weken zijn er geen wedstrijden i.v.m. andere verplichtingen van de spelers, maar op 11 mei bent u vanzelfsprekend weer welkom op sportpark Den Elshof voor de laatst poulewedstrijden van 18.00- 19.00 uur.