Finales zijn bekend bij de Albert Heijn Wallerbosch F- competitie.

13-05-2011

Na een spannende laatste voorronde, zijn de finale wedstrijden bekend. Vooral in de poule om plaats 5 t/m 8 was er nog volop spanning, maar ook in de poule om plaats 1 t/m 4 waren er nog beslissingen.

Ik begin vandaag bij de poule om de plaatsen 5 t/m 8. Voor de wedstrijden begonnen hadden alle vier de teams 2 gespeeld 3 punten. Het kon alle kanten nog op. Als 1e de strijd tussen de ploegen uit het oosten, Twente tegen de Graafschap. Een fantastische wedstrijd, de spelers wisten wat er op het spel stond. Het was een gelijke strijd die uiteindelijk met 6-4 werd gewonnen door FC Twente.
Maar tegen wie komt Twente uit in de strijd om plaats 5 en tegen wie moet de Graafschap.

PSV tegen Liverpool was een wedstrijd waar je als publiek alleen maar lovend over kunt zijn. Aanvallend spel van beide teams, Goede reddingen van de keepers en prachtige acties van de spelers. Ook hier ging het lange tijd tegen elkaar op, maar was Liverpool net even ietsje beter in het afmaken van de kansen. Zij wonnen met 9-6.

Dan de poule om plaats 1 t/m 4. Hierin was ook alles nog mogelijk. Juventus had de beste papieren, maar konden bij verlies nog laatste in de poule worden. Of dat ook zo gebeurde vertel ik zo.

Eerst de strijd tussen Ajax en Real Madrid. Ze konden allebei bij winst de finale halen. Dat er iets op het spel stond werd al snel duidelijk. Gespannen spelers, een goede scheidsrechter en een nogal nerveus ogende coach. Ook hier was het vanaf het begin tot het eind spannend. Dat uiteindelijk Ajax won deed niks af aan de prestatie van Real Madrid, 8-2.

Dan de strijd tussen Juve en Barca. Beide topploegen, met fantastisch spelers, goede goalies en toptrainers. De spelers deden er alles aan om te winnen, maar er kwam geen winnaar. Het werd 3-3.

Dat betekend dat er volgende week de volgende wedstrijden worden gespeeld.

Op veld HV 4: PSV tegen De Graafschap (plaats 5 en 6). Deze wordt gefloten door de leider van De Graafschap.

Op veld HV 3: Twente tegen Liverpool (plaats 7 en 8), geleidt door leider Liverpool.

Op veld HV 2: Real tegen Barca (plaats 3 en 4), scheidsrechter is leider Real.

Op veld HV 1: Juventus tegen Ajax (plaats 1 en 2), gefloten door leider Juventus.

Gaat PSV winnen van de Graafschap, pakt Twente de 5e plek, voor de zoveelste keer de Spaanse topper en gaat Ajax deze weken toch een prijs pakken? Je kan het allemaal zien op woensdag 18 mei a.s. om 18.00 uur op sportpark Den Elshof.
Aansluitend wordt de prijsuitreiking gedaan.