Grol komt slap begin niet meer te boven.

12-09-2011

Speelronde: 2
Scheidsrechter: Dhr. R.P.B.M. Wegman uit Enschede
Ruststand: 0-2
Eindstand: 1-3
Scoreverloop: 0-1, 4e min. Nathan Heljanan, 0-2, 6e min. Joël Nibaële, 0-3, 51e min. Onur IIbay, 1-3, 81e min. Sander Nijhoff.
Gele kaarten: Kevin Jeurissen en S.P. Jansen, allen DCS, Sander Nijhoff, Christian Pillen en Michel kamphuis, allen Grol.
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Mats en Tiem Rots, beide Grol F1
Sponsor wedstrijdbal: V.S.V.G., Vrienden van de s.v. Grol.
Bijzonderheden: Eerste thuiswedstrijd voor Grol 1 in het nieuwe seizoen.

Na de puntendeling van afgelopen zondag tegen Albatross uit in Ugchelen, een volgens insiders door Grol goed gespeelde wedstrijd en waar volgens trainer Bokma beslist meer in had gezeten, trof Grol in de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen een oude bekende. Jaren geleden stootte het vlaggenschip van de s.v. Grol ook regelmatig op de geel-zwarten uit Zevenaar. Deze ploeg nam via promotie aan het eind van het afgelopen seizoen afscheid van de koningsklasse 3C. De indruk die men na afloop van de wedstrijd in Groenlo achter liet, was zeker geen slechte en schept in dit nog prille seizoen verwachtingen voor de Liemerse ploeg.

Grol begon veel te slap aan de wedstrijd, die gekenmerkt werd door een niet overtuigende belangstelling van toeschouwers, ongetwijfeld was daar ondermeer het bloemencorso in Lichtenvoorde debet aan. Het aanwezige publiek had nauwelijks de gelegenheid om met een rustige blik het programmaboekje door te nemen of het scorebord gaf al een 0-2 stand aan.

Reeds in de eerste minuut werd er al een signaal afgegeven dat het met de wedstrijdinstelling vermoedelijk niet goed zat. Een foutieve terugspeelbal noopte Grol keeper Dibbets tot alert reageren. Slechts enkele minuten later ging het wederom mis bij het uitverdedigen. Nathan Heljanan zag kans, al of niet uit verdachte buitenspel positie, de Grol verdediging in de 4e min. te omspelen en beheerst de score voor zijn ploeg te openen, 0-1. Slechts vier luttele minuten later bleef de Grol verdediging wederom versteend staan, inclusief keeper Dibbets en de 0-2 werd door Joël Nibaële een feit.

Nauwelijks bekomen van de dreun, had Onur IIbay bijna de 0-3 op zijn schoen. Van grote afstand lepelde hij de bal rakelings over het doel. Het spel van de blauwwitten was en bleef gaandeweg veel te tam ten opzichte van de fysiek sterke gasten. Zittend in een fraaie leunstoel na de snelle openingscores, bleven de gasten moeiteloos overeind, zonder daarbij in het vervolg nog stevig op de Groldeur te kloppen.

Grol stelde daar in de eerste helft een aantal plaagstootjes tegenover, zonder daarbij succesvol te mogen zijn. Na de thee had Grol in de beginfase de pech dat met name een bal van Michel Kamphuis, teruggelegd vanaf de achterlijn en ingeschoten door Simon Dibbets, door keeper Vincent Boeijnk ternauwernood met zijn voet gered kon worden. De mogelijke aansluittreffer bleef hiermee uit en zoals zo dikwijls viel een treffer aan de overzijde. Onur IIbay strafte aansluitend een misverstand in de laatste linie van Grol genadeloos af en bracht de 0-3 op het bord.

Een mix tussen voorzet of doelpoging van Kevin Jeurissen had vervolgens nog meer zout in de wonden kunnen strooien, maar de bal ging boven een vertwijfelend kijkende keeper Dibbets via de lat over. Grol had optisch gezien lange tijd in de tweede helft een overwicht op het veld. Voor DCS leek de nul heilig en men liet Grol het spel maken. Bijna tien minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd kreeg de thuisploeg op aangeven van Mark Peters en afronding van Sander Nijhoff met zijn hoofd enige hoop op een beter resultaat. Daarvoor bleek de tijd echter te kort om de inmiddels op het tandvlees lopende en moe gestreden Liemerse ploeg nog enige schade te kunnen berokkenen. Daarvoor bleken achteraf de eerste zes minuten van de wedstrijd te fataal.

Voldoende werk dus aanstaande week voor trainer Peter Bokma om zijn manschappen voor de kraker, a.s. zaterdag uit tegen Silvolde, weer optimaal te motiveren.

Uitslagen zondag 4 sept. j.l.:
Quick 1888 - SC Bemmel 4-1
Rood Wit - Silvolde 2-2
Grol - DCS 1-3
Leones - Albatross 2-1
DVV - Orion 5-0
Concordia Wehl - FC Presikhaaf 1-5
Varsseveld - DIO'30 0-0

zaterdag 17sept. A.s.: 17 sept.a.s.: (17.30 uur)
Silvolde - Grol

Programma zondag 18 sept. a.s.:
Quick 1888 - Varsseveld