Grol E4 - Longa E6 kampioenswedstrijd

20-11-2011

Vandaag (19 november) was een spannende dag voor onze jongens van de E4. Als we winnen dan zijn we kampioen dus de spanning was voelbaar. Eerst maar eens beginnen met een goeie warming up om de spanning te verlagen. Speciaal voor deze gelegenheid mochten onze jongens op het kunstgras en op het hoofdveld spelen. Eindelijk 8.30 uur de wedstrijd kan beginnen.
Wij zijn er klaar voor en Longa was er natuurlijk ook klaar voor. Er waren veel toeschouwers voor de kampioenswedstrijd.
Iedereen had de ouders, opa', en oma's broertjes, zusjes en vrienden meegenomen dus aangemoedigd werden ze wel.
Eindelijk we zijn begonnen. Longa ging wel goed van start en ging richting de goal maar gelukkig hebben wij een super verdediging en ook deze keer kwam Longa niet langs Joep en Sem. Grol had de eerste paar minuten ook al een paar kansen maar helaas net mis. En toen na een mooi samen spel van onze jongens kon Jelmer scoren gelukkig 1-0! De druk was er af en we gingen geweldig voetballen we maakten mooie combinaties en het was voor de toeschouwers geweldig om te zien. Niek zetten een geweldige corner en hij werd er door Longa zelf ingeschopt dus dat was een eigen doelpunt maar de vreugde bij ons was er niet minder om 2-0! Na de aftrap van Longa kreeg Damon de bal en hij maakte een paar mooie acties op het veld en zag Jelmer vrij staan voor de goal en ja wel hoor 3-0!

Wij zagen de leiders al tevreden kijken en die dachten dit gaat echt niet mis meer. Maar gelukkig bleven de jongens ontzettend goed samen voetballen en voor je het wist schoot Nick de 4-0 binnen! De jongens hadden wel in de gaten dat dit niet de dag van Longa was dus ze bleven jagen naar de 5-0 en ja hoor Emiel komt aan de bal en speelt een paar spellers uit en goal! Nick dacht net voor rust moet er zeker nog 1 in en Nick staat vrij en krijgt de bal en scoort 6-0! Onze jongens gingen vol zelfvertrouwen de kleedkamer in en wisten dit mag niet meer mis gaan. De ouders en vooral de vaders stonden te genieten in de rust. Het idee dat je zoon kampioen wordt en dan nog eens in een thuiswedstrijd en dan ook nog tegen Longa! Mooier kan toch eigenlijk niet? De opdracht die er lag voor de tweede helft was goed blijven voetballen en er voor gaan. Longa kwam wel wat sterker uit de rust. Ze hadden een paar mooie acties maar gelukkig hebben wij een super keeper op de goal staan en onze Nick Hoffman had een paar geweldige van de Sar reddingen. De ouders werden langs de lijn een beetje ongeduldig want er was al wel even niet gescoord en het ging juist zo lekker. Gelukkig schot Jelmer de 7-0 in en toen begon het bij Grol weer te lopen. Jelmer kreeg weer de bal en maakte een mooi lopje over de keeper heen en 8-0!!!!! Het was nog geen tijd dus gingen onze jongens gewoon verder en Niek schot met een prachtig schot de 9-0 in. De ouders aan de kant riepen al 10, 10! Maar ja wie gaat het tiende doelpunt maken?
De jongens werden ongeduldig en vroegen aan de scheidsrechter of het al tijd was maar dit was het nog niet dus dan toch maar opletten dat Longa niet gaat scoren want wij willen nu ook de 0 houden. Eindelijk klinkt het laatste fluitsignaal en werden de jongens dol van blijdschap. KAMPIOEN!!!!!!

Na alle felicitaties in ontvangst te hebben genomen en de leuke T-shirts aan te hebben was het tijd voor Rob Arink die namens het Jeugdbestuur van de SV. Grol aanwezig was om de jongens te feliciteren en hij de kampioensbeker uit te reiken aan Sem, onze aanvoerder van vandaag. Rob vertelde dat namens Vario-group kunstgras, Sander Mink, aanwezig was en de sponsor trakteerde ons op een heerlijk patatje met drinken na de wedstrijd. Vario-group kunstgras namens de GROL E4 bedankt voor het patatje en het drinken super!!!!!!!! Vanaf deze plek Sem, Emiel, Damon, Joep, Nick B, Nick H, Niek, Jelmer en Thijs van harte gefeliciteerd.

De doelstelling voor volgende week is gewoon winnen, want dan zijn we ongeslagen KAMPIOEN en dan is er gewoon weer patat en drinken voor de E4 aangeboden door het Jeugdbestuur van de SV. Grol.

Kampioensteam Grol E4 op de foto met sponsor Vario-group kunstgras.