Grol kampioen van Groenlo

26-09-2005

GROENLO - In het kader van de jaarlijkse ontmoeting om het kampioenschap van Groenlo, troffen de eerste elftallen van de Grolse Boys en s.v. Grol elkaar op dinsdagavond 20 september op sportpark ‘Het Wilgenpark’.

Het team van de s.v. Grol, onder leiding van trainer Gerard Bos, trad aan volgens zijn eigen zeggen in een fantasieopstelling. Door uiteenlopende oorzaken, ruim de helft van de vaste basis was verhinderd, zag hij zich genoodzaakt een beroep te doen op een groot aantal jonge, aankomende en talentvolle jeugdspelers.

In voorgaande edities was het doorgaans de s.v. Grol dat met de eer ging strijken. In deze versie werd echter al snel duidelijk dat het team van de Boys zich geenszins bij die gedachte neer wilde leggen en uitstekend partij bood.

In een sportieve en boeiende wedstrijd, waarin werd gestreden om elke meter, kwam de sv Grol als uiteindelijke winnaar uit de bus.

Tot in de laatste minuut leek de partij op een gelijkspel uit te draaien, ware het niet dat een penalty in de deying seconds de definitieve uitslag op het bord bracht.

Voor de Grolse Boys vonden Zouhair Chahboune en Sascha Milutinovic (2x) het net, terwijl de score voor de sv Grol op naam van Chritiaan Pillen, Lennart Wallerbos, Sander Nijhoff en    Kevin Stöteler (pen.) kwam. Na afloop, in het sfeervolle clubhuis van de gastheren, bedankte voorzitter Henk Geurkink de beide teams en hun begeleiding voor de prettige en sportieve wedstrijd, waarin volgens hem ook het arbitrale trio een rol van betekenis had gespeeld. De aanwezige wethouder van sportzaken, de heer Henk Gerrits, strooide kwistig met complimenten ten aanzien van de onderlinge samenwerking en accommodaties. Hij stak niet onder stoelen of banken, dat in dat kader elders in de nieuwe samenstelling van de gemeente nog veel te realiseren is. Ook gooide hij een balletje op voor een te houden algemeen kampioenschap van de nieuwe gemeente Oost Gelre, gelet op de talrijke clubs die onder de gemeente ressorteren. Nadat hij deze gedachte uitgesproken had, overhandigde hij met flair de bij dit kampioenschap behorende bekers aan de aanvoerders van beide teams. Tot slot had hij de dankbare taak Mike Ruikers van Scouting Groenlo een bedrag van € 400 te overhandigen, als zijnde de recette van de wedstrijd, aangevuld door de beide deelnemende clubs. Een zichtbaar blije Mike nam de enveloppe met plezier in ontvangst en gaf aan dat het bedrag binnen zijn club op een passende wijze besteed zal worden.

Na afloop van het officiële gedeelte bedankte Henk Geurkink iedereen voor hun komst en belangstelling.