Grol verzuimt voor rust karwei af te maken.

21-11-2011

Speelronde: 11
Scheidsrechter: Dhr. L.E. Molenkamp uit Enschede
Ruststand: 2-1
Eindstand: 2-2
Scoreverloop: 1-0, 2e min. Bjorn Koldeweij, 2-0, 27e min. Bjorn Koldeweij, 2-1, 37e min. Boy de Swart, 2-2, 77e min. Jasper Blom.
Gele kaarten: Sander Nijhoff en Tom Meulenbeek, s.v. Grol. Michel Falize, DIO’30.
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Sten Camfferman en Mat Wicherink, beide Grol F6.
Sponsor wedstrijdbal: Steentjes Makelaars uit Groenlo

Alles en iedereen binnen de s.v.Grol waren voor de wedstrijd met DIO’30 uit Druten razend benieuwd hoe of de jeugdige selectie binnen het vlaggenschip van de club de pijnlijke nederlaag van een week geleden verwerkt zou hebben. Het bezoek aan Concordia in een mistig Wehl verliep geenszins zoals men zich dat wellicht had voorgesteld. Zonder daarbij het spel van de thuisclub tekort te doen, acteerde Grol over de hele linie te zwak. Hoe anders zou het op een aanvankelijk zonnig sportpark “Den Elshof” verlopen.

Grol kende in dit duel een bliksemstart en wist reeds in de tweede minuut via Bjorn Koldeweij aan de leiding te komen. Een fraaie steekpass van Lennard Walterbos stelde hem in staat middels een schot in de verre hoek keeper Jan Willem Derksen te passeren, 1-0. Een prima opsteker voor de ploeg van trainer Bokma die zijn mannen in een 4-4-2 opstelling van start liet gaan.

Al in de 11e min. had de score verder uitgebouwd kunnen worden door de rappe Mark Peters, nadat deze door Christian Pillen op het juiste moment in stelling was gebracht. De goalie van DIO’30 doorzag het gevaar van de actie en wist de score te beletten.

Een viertal minuten later trachtte Bjorn een misverstand in de laatste linie van de gasten af te straffen, maar zijn effectvolle schot suisde net naast de kruising.

In de 24e minuut wederom een flitsende uitbraak via Mark Peters, die ondanks een tackel van de uitgelopen keeper, Lennard Walterbos wist te bereiken. De laatste had echter teveel tijd nodig om dit buitenkansje te verzilveren.

Tussendoor hadden de gasten al een visitekaartje afgegeven bij acties van Michel van Dalfsen en Boy de Swart, maar met name Dennis Dibbets bleef meester in die situaties. Ondanks dat de gasten vanaf dat moment beter in de wedstrijd kwamen en regelmatig het initiatief, zeg maar het heft in handen namen, wist Grol de score verder uit te bouwen. Uit een goed aangesneden hoekschop wist Bjorn Koldeweij met een lepe kopstoot de bal hoog in de kruising te plaatsen, 2-0.

Een paar minuten later stelde de ijverige middenvelder Bjorn, Bram Rhebergen in staat om nummer drie op het bord te zetten en de wedstrijd al vroeg in het slot te gooien, maar zijn boogbal vloog ruim over. Ook nu ging een oude voetbalwet weer volledig op. Gemiste kansen breken dan doorgaans op en geven de onderliggende partij dan de moed en vertrouwen dat er nog wat te halen valt. En dat gebeurde ook ditmaal weer.

Nog ruim voor de rust wist Boy de Swart met een schitterende omhaal uit een corner de aansluittreffer te produceren, 2-1. Op slag van rust kroop Grol al door het oog van de naald bij een inzet van Jasper Blom dat rakelings langs een geklopte Dennis Dibbets voorbij ging.

Na de hervatting was het DIO’30 dat de touwtjes in handen had en er ontstond een waar eenrichtingsverkeer op de speelhelft van Grol. Ook verdedigde ballen kwamen in een rap tempo retour, Grol leek amper grip te krijgen op de dikwijls listig spelende tegenstander. In de duels waren de gasten slimmer en waarnodig met de nodige provacaties. Niettemin zou men deze ploeg tekort doen als men het hier op af zou gaan rekenen.

Het team streed voor wat het waard was en bleef door haar ijver volop in de race voor de gelijkmaker. En die kwam er, voortkomend uit een situatie, dertien minuten voor tijd waarin Lennard Walterbos verkeerd terugspeelde. Jasper Blom was er als de kippen bij om dit genadeloos af te straffen, 2-2. Wat eigenlijk al de gehele tweede helft het credo was voor Grol, tegenhouden, werd in de slotfase nog eens aangescherpt door de gasten. Talrijke doelgerichte acties deden zich voor, echter zonder resultaatverbetering. Deels omdat het aan nauwkeurigheid ontbrak, deels door vakkundig werk van de Grol sluitpost.

Foto's: Marcel Houwer

In de laatste minuut van de officiële speeltijd had Lennard zijn ongelukkige fout nog enigszins kunnen herstellen, maar zijn schot trof uit een goede mogelijkheid geen doel. Grol had hier overigens ook teveel door gekregen, daarvoor onttrokken een aantal spelers, vooral op het middenveld teveel aan het spel.

Over de gehele wedstrijd gerekend mag het met een puntendeling de handen dicht knijpen. Een portie gezonde, collectieve werklust en daarmee gepaard gaande effectiviteit zal tegen de komende tegenstander uit tegen FC Presikhaaf een must zijn voor een gunstig resultaat.

A.s zondag heeft Grol geen competitie/bekerverplichtingen.
Wel speelt het a.s.vrijdag 25 nov. om 20.00 uur op sportpark Den Elshof een oefenduel tegen ATC uit Hengelo (O).

Uitslagen zondag 20 nov. j.l.:
DVV - Varsseveld 1-2
Leones - Concordia Wehl 2-2
Grol - DIO'30 2-2
Rood Wit - FC Presikhaaf 1-3
Quick 1888 - Orion 3-1
SC Bemmel - Albatross 5-2
Silvolde - DCS 2-0

Programma zondag 27 nov. a.s.:
Inhaal / beker

Programma zondag 4 dec. a.s.:
Concordia Wehl - DVV