Peter Bokma verlaat sv Grol eind van het seizoen

24-11-2011

Peter Bokma gaat sv Grol aan het eind van het seizoen als hoofdtrainer verlaten. Hij gaat volgend seizoen als hoofdtrainer bij vv. Glanerbrug (1e klasse KNVB) aan het werk.

Peter is een tweetal weken geleden door Glanerbrug benaderd en heeft Grol vanaf dat moment op de hoogte gehouden van de ontwikkeling m.b.t. een eventueel vertrek.

Peter: "Glanerbrug is al jaren een vereniging die kampioenschap op kampioenschap stapelt, en nu ook weer bovenaan staat in de 1e klasse. De intentie van de vereniging is, om op een zo hoog mogelijk niveau voetbal te spelen. De kans dat Glanerbrug dit jaar opnieuw promoveert is zeker aanwezig zodat ze misschien volgend seizoen wel uitkomen in de hoofdklasse.

Sportief gezien is het een niveau waar ik ,na 26 jaar als trainer, altijd van gedroomd heb.
Als trainer is de kans namelijk niet zo groot om op dit niveau aan de slag te kunnen, vandaar dat ik deze mogelijkheid dan ook graag met 2 handen wil aangrijpen.

Ik vind het erg jammer dat ik Grol na slechts 1 seizoen weer zal verlaten, want ik heb het echt prima naar mijn zin bij Grol. Een geweldige club, maar ook zeker een selectie die ik hoog heb zitten. Een prima mix tussen ervaring en jeugd."

Afgelopen woensdag heeft Peter het bestuur en de eerste selectie meegedeeld de Grol na 1 jaar te verlaten.

Het bestuur van de sv Grol en de 1e selectie betreuren het vertrek, maar respecteren de redenen van Peter om deze sportieve uitdaging te aanvaarden.