Grol verzuimt in aantrekkelijk duel te scoren.

26-09-2005

Het affiche van de wedstrijd beloofde een spannende pot, zoals men dat in het verleden van beide teams zo dikwijls gewoon was. Grol begon voortvarend aan de tweede thuiswedstrijd van dit seizoen, vanaf het beginsignaal zette het meteen druk op de bezoekers uit de Liemers. Reeds in de tweede minuut trok Elco Bos zijn tegenstander Jalal naar de grond, hetgeen hem op een vermaning van de scheids kwam te staan. In de openingsfase ging het publiek er maar eens recht voor zitten (of staan), zeker na een fraaie omhaal van Sander Nijhoff, in een halve draai op aangeven van Tom Klein Zeggelink. Toen al werd duidelijk dat er bij de gasten een talentvolle keeper onder de lat stond, wat hij gaandeweg de wedstrijd nog menigmaal zou etaleren.

Nadat Tom Hageman in de 10e min. nog voorlangs het Groldoel schoot, was het wederom keeper Bart Jan van Geemen die succes voor Jalal bij een vrije trap en een kopbal van Sander Nijhoff, midden door een kluwen van spelers, in de weg stond. Na ruim twintig minuten ontworstelde DVC’26 zich enigszins aan de druk die door Grol aan hen werd opgelegd. Een ontsnapping van Pim Wijnands werd door Tom Groot Kormelink geëlimineerd. De blonde verdediger stond in een kritieke fase goed opgesteld en voorkwam naderend onheil. Het spel golfde nu heen en weer en werd aantrekkelijk doordat twee ploegen wilden voetballen. Scheidsrechter Bronkhorst voelde dit perfect aan en hield met het veelvuldig toepassen van de voordeelregel de vaart in het spel. Trainer Wil Beyer van de gasten zag zich genoodzaakt na ruim een half uur in de wedstrijd zijn team aan te passen en bracht binnen enkele minuten twee verse krachten binnen de lijnen. De vers in het veld gekomen Maarten Hoogeveen had de wissel snel kunnen bekronen na mistasten in de verdediging, zijn ziedend schot ging echter tot opluchting van de sv Grol naast. Even leek het erop dat de score opengebroken zou worden. Na een vrijtrap van Jalal Essbai schoot Tom Kaak de bal binnen, de arbiter dacht er echter anders over en keurde het doelpunt wegens buitenspel af. Vlak voor de thee was het wederom Tom Groot Kormelink die Pim Wijnands het scoren belette. De aanvaller van de gasten had eerst Patrick uitgespeeld, gaf vervolgens de uitgelopen Dennis het nakijken, maar zag uiteindelijk zijn poging voor de lijn stranden bij de Grolverdediger. Vlak voor de thee gaf Sander Nijhoff met een uitgekiend overstapje aan Tom Kaak de ruimte, maar de actie van de laatste kon ternauwernood middels een hoekschop van succes ontdaan worden. Na de korte pauze, gelijk een actie van Sander Nijhoff die in de linker benedenhoek keeper van Geemen tevergeefs probeerde te verrassen.

Als de trouwe Grolaanhang het vermoeden had dat de openingstreffer een kwestie van tijd was, kwam men bijna bedrogen uit. Binnen twee minuten na de openingsactie van de tweede helft kwamen respectievelijk Pim Wijnands en Maarten Hoogeveen in doelrijpe scoringsposities. De thuisploeg kroop door het oog van de naald dat geen van beide opgelegde kansen verzilverd werd. Grol stelde hier direct een tweetal spannende momenten tegenover middels een kopbal en een schot op de paal van Tom Kaak. Stond eerst de doelman geen treffer toe, in de tweede situatie was het aluminium hem niet goed gezind. De wedstrijd kreeg een zeer open karakter, met vinnige duels en verbeten strijd over en weer. Kopballen van Sander Nijhoff en Tom Kaak wilden maar niet binnenvallen. Met nog tien minuten op de klok werd een strakke voorzet van Jalal door Tom Kaak doorgekopt op Sander Nijhoff. Met de hak wilde de laatste de bal in het doel leggen, zijn poging ging helaas net over. Met zijn tweede schot op de paal zag Tom Kaak het doelpunt dat de partij kon beslissen nog niet vallen, evenals het alles of niets schot dat Tom Klein Zeggelink afvuurde.

Zijn lichaam ging te ver achterover, waardoor de bal te veel hoogte meekreeg. In de slotfase komt Grol andermaal goed weg toen bij een voorzet uit een corner de bal over alles en iedereen heen ging en voor de vrijstaande voeten van Pim Wijnands kwam. De actieve spits schrok zo van zijn mogelijkheid om de score open te breken en zo de winst mee naar huis te nemen, dat hij hopeloos faalde door de bal rakelings naast het doel te mikken. De wedstrijd was hiermee gespeeld, scheidsrechter Bronkhorst kende geen blessuretijd meer toe.

Gelet op het vertoonde spel had de thuisploeg wellicht meer verdiend, maar het zijn nog steeds de doelpunten die de uitslag bepalen.

Zondag 2 oktober a.s., speelt Grol de altijd lastige uitwedstrijd tegen PAX in Hengelo (Gld).

Aanvang 14.30 uur op sportpark “’t Elderink”.

Speelronde: 4

Scheidsrechter: dhr. A. Bronkhorst uit Apeldoorn

Eindstand: 0 - 0

Ruststand: 0 - 0

Gele kaarten: Wouter Scharenborg (74e min.)

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Jorrit Bomers (geopereerd), Björn Koldewey (blessure)

Pupillen van de week: Lars Keizer en Bart Huyskes van Grol F6

Sponsor wedstrijdbal: Jan Harbers Transport