Grol krijgt loon naar werken, na forse uithaal.

03-10-2005

Speelronde: 5

Scheidsrechter: dhr. R.van Broekhoven uit Colmschate.

Eindstand: 1 - 5

Ruststand: 0 - 2

Scoreverloop:  9e min. Jalal Essbai, 0-1.  27e min. Kevin Stöteler, 0-2.  53e min. Nick Huitink, 1-2.  56e min. Wouter Scharenborg, 1-3.  85e min. Tom Kaak, 1-4.  93e min. Khalid Chahboune, 1- 5.
Gele kaarten: Jody Kohler (Pax), Tom Kaak (Grol).

Rode kaarten: geen.

Afwezig bij Grol: Jorrit Bomers, Jeroen van Dalen, Juliën Harbers en Björn Koldewey, allen geblesseerd.

Na het spannende en enerverende duel in de thuiswedstrijd tegen DVC’26 uit Didam, stond op het competitierooster wederom een ontmoeting met een oude rivaal. In het Gelderse Hengelo, om precies te zijn op sportpark ’t Elderink, wachtte Grol een weerzien met een ploeg die in het verleden menigmaal een dwarsligger betekende. In positieve en sportieve zin wel te verstaan. Gastheer PAX had in dit lopende nog prille seizoen thuis alleen een overwinning tegen sc Neede op haar lijstje staan. De eveneens sterk verjongde ploeg was er dus alles aan gelegen het voetbalgekke thuispubliek met drie punten te verwennen en het Grolcomplex van zich af te schudden, aldus de vermelding in het programmablad. De wens blijkt dikwijls de vader van de gedachte, ook ditmaal kwam men bedrogen uit. Grol nam vanaf het beginsignaal het initiatief in handen. Keeper Henk Jan Lubbers kreeg in de eerste minuut al de gelegenheid zich te profileren op een kopbal van Tom Kaak, terwijl een paar minuten later Jalal een bal richting doel verstuurde dat een kruising was tussen een voorzet of een schot op doel. Ditmaal had de getruckte vleugelspeler geen succes. In de 9e min. rondde hij een snelle aanvallende actie af, ondanks een aantal intercepties van de PAX verdediging, met een strakke lage schuiver in de lange hoek, 0-1. Kort hierna had Kevin de mogelijkheid om de stand in een vroeg stadium reeds naar 0-2 uit bouwen, maar na het uitkappen van de doelman was zijn inzet te zacht om winnaar te zijn. In de tussentijd kwam de thuisclub sporadisch over de middellijn. Was dit wel het geval, dan betekende dit weinig of geen gevaar, of het moest door onzorgvuldigheid en onnodig balverlies komen van de gasten. Het leek een kwestie van tijd dat Grol de score verder uit zou bouwen. Tot in de 27e min. liet het echter op zich wachten. Middels een vlotte combinatie door het midden, loste Kevin quasi nonchalant een lage schuiver in de linker benedenhoek en gaf de verraste keeper hiermee het nakijken, 0-2. Pax stelde hier een mogelijkheid tegenover, toen tot verbazing van vriend en vijand na mistasten in de Grolverdediging, de bal via de rug van verdediger over de achterlijn rolde. Een afstandschot van Thomas Wolbrink, die Patrick in de luren legde, kon Dennis niet verontrusten. Voor rust kreeg Sander Nijhoff een vrije doortocht op doel, maar keeper Lubbers was niet genegen aan zijn feestje mee te werken. Na de thee nam PAX aanvankelijk het heft in handen, hetgeen in de 53e min. leidde tot resultaat. Uit een hoekschop gooide Nick Huitink zijn corpulente body in de strijd en kopte de bal voorbij de Grolkeeper tegen de touwen, 1-2. Hun vreugde in de score was echter van korte duur. Twee minuten na de aansluittreffer prikte Jalal uit een hoekschop de bal op het hoofd van Wouter en de marge stond weer op twee doelpunten, 1-3. Na eerst een snelle counter van Grol in de 61 min. brak PAX bij balverlies uit en kreeg via Tom Haggeman, na een verkeerde terugspeelbal, een uitstekende scoringskans. Zijn schot ging rakelings aan het open doel voorbij, tot opluchting van de Grolaanhang. Nadat aanvoerder Jody Kohler in deze fase tegen geel opliep en Thomas Wolbrink enigszins door gemakzucht van Grol een vrije scoringskans kreeg, die hij overigens onbenut liet, nam Grol het heft definitief in handen en legde PAX bij wijze van spreken op de pijnbank. Kleine plaagstootjes van de gastheren ten spijt, het was Grol dat korte metten wilde maken met deze tegenstander middels sublieme snelle uitbraken. Rond de 72e min. nam Jalal met een fraaie “hakkentrick” zijn tegenstander te grazen, de aansluitende kans voor Tom Kaak werd nog niet verzilverd. De middenvelder zag even later zijn harde werken wel beloond, na de bal op aangeven van Wouter fraai afgestopt op de borst te hebben en vervolgens in de draai in het mandje te leggen, 1-4.

Grol dreigde in deze fase de thuisclub te declasseren, hoewel met name Nick Huitink met een kopstoot in de eindfase nog roet in het eten trachtte te gooien. Het slotakkoord kwam voor rekening van de bezoekers, middels een fraaie aanval in blessuretijd. Jalal ging bij een snelle uitbraak niet voor eigen eer, maar liet Khalid de mogelijkheid de 1-5 simpel in te tikken. Voetballend vermogen zit er voldoende in dit team. Als de rust na alle commotie van de afgelopen weken bewaart kan blijven, zit er dit seizoen nog veel potentieel in.

A.s zondag staat in de thuiswedstrijd tegen HC’03 een nieuwe krachtmeting te wachten.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Tom Klein Zeggelink, Frank Oosterholt.

Midden: Wouter Scharenborg, Tom Kaak, Jonathan Lammers,

Voor: Jalal Essbai, Kevin Stöteler (74e min. Jean Paul Papen), Sander Nijhoff (46e min. Khalid Chahboune).

Uitslagen afgelopen zondag:

Sc Neede – WVC 0-0

Ulftse Boys – Doetinchem 1-1

Gendringen - Longa’30 2-1

HC’03 - Bon Boys 2-2

PAX - sv Grol 1-5

DVC’26 - sc Eibergen 0-0

Programma zondag 9 oktober a.s.:

Doetinchem - sc Neede

Longa’30 - Ulftse Boys