Grol lijdt verlies na een goede eerste helft

25-03-2012

Grol 1 - Leones 1 1 - 3

Speelronde: 21
Scheidsrechter: De heer R.P.B.M. Wegman uit Enschede
Eindstand: 1-0
Ruststand: 1-3
Scoreverloop: 37e min. 1-0 Tom Kaak; 81e min. 1-1  Kay van de Boogaard; 83e min. 1-2 Wahid Rashidi; 98e min. 1-3 Yuonez Barazire
Gele kaarten: Michel Kamphuis en Bram Rhebergen van Grol en twee spelers van Leones
Rode kaarten: Geen
Afwezig bij Grol: Simon Dibbets, Bjorn Koldeweij, Tom Meulenbeek, Wouter Pillen en Bas Stortelers (allen geblesseerd)
Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Thomas Porskamp (78e min. Robin Schuurmans), Tim Hubers (83e min. Mart Willemsen), Christian Pillen en Remco Schuurmans
Midden: Bram Rhebergen, Tom Kaak (44e min. Mart Zieverink) en Lennard Walterbos
Voor: Mark Peters, Sander Nijhoff en  Michel Kamphuis
Pupillen van de week: Mees Willemsen en Jordi Geelink
Sponsor wedstrijdbal: Brouwerij De Klok in De Lange Gang
Speciale gast: Burgemeester Henk Heijman van de gemeente Oost Gelre

Bijzonderheid: Scheidsrechter Wegman uit Enschede zorgde voor een unicum door zowel in de eerste als in de tweede helft een drinkpauze in te lassen. En dit in de maand maart bij een temperatuur van circa 16 graden boven nul

Extra bijzonderheid: Voor de eerste keer en dat bij de 34e editie van de fancy fair van de V.S.V.G. bij een thuiswedstrijd van Grol 1 wordt er een nederlaag geleden. Bij de vorige 33 edities werd er altijd gewonnen of gelijkgespeeld.

Grol 1 bleek afgelopen zondag op het sportpark Den Elshof helaas niet in staat om Leones, tweede op de ranglijst in de tweede klasse I van de KNVB, de eerste nederlaag toe te brengen om daarmee tevens een vervolg te geven aan een serie van drie overwinningen.

Zoals bekend, heeft Leones uit Beneden-Leeuwen een bijzonder sterke ploeg met daarin tal van gehaalde (lees: gekochte) spelers uit de gehele regio. Voorzitter en hoofdsponsor van deze club is Edo Ophof, voormalig voetbalinternational en profvoetballer bij o.a. Ajax, NEC, FC Utrecht en AZ en tegenwoordig ook nog lid van de Raad voor Commissarissen van NEC.

Toch wist de equipe van trainer/coach Peter Bokma een bijzonder goede eerste helft op de (kunstgras)mat van het sportpark Den Elshof te leggen. Er werd in ieder geval in iedere linie gestreden om een goed resultaat. En met name deze strijd, vertaald in een goed collectief, mondde uit in een 1-0 voorsprong bij rust dankzij een doelpunt van Tom Kaak op aangeven van Remco Schuurmans. Bijzonder jammer was dat dezelfde Kaak zich even vóór rust moest laten vervangen wegens een blessure. Want juist hij had in de tweede helft van onschatbare waarde kunnen zijn om de voorsprong over de eindstreep te tillen. Maar mede door het uitvallen van hem en van Tim Hubers en Thomas Porskamp  (ja hij in het bijzonder) moest de voorsprong noodgedwongen uit handen worden gegeven.

Het positieve van Grol 1 in de laatste wedstrijden is dat er wel de nodige inzet aan de dag wordt gelegd, maar jammer is dat nog lang niet het gehele team naar kunnen presteert.
Degenen die in positieve zin opvallen zijn Christian Pillen (reeds enkele weken een absolute uitblinker), Thomas Porskamp (die zich in snel tempo bijzonder goed ontwikkelt in Grol 1), Remco Schuurmans (een verrassend goed linker verdediger) en Tom Kaak (die vanwege zijn ervaring en nadrukkelijke aanwezigheid van grote waarde is). Daar staat tegenover dat spelers als Sander Nijhoff, Michel Kamphuis, Bram Rhebergen en in het bijzonder Lennard Walterbos veel beter kunnen dan zij op dit moment laten zien.
Maar Grol kan en moet zich, zeker gelet op de resultaten van de laatste weken en het beschikbare spelersmateriaal (waarbij onder andere de nu nog geblesseerde spelers als Wouter Pillen, Tom Meulenbeek en Bas Stortelers, alsmede verder de gebroeders Mark en Tim Peters en Tim Hubers voor een belangrijke inbreng kunnen zorgen), gemakkelijk kunnen handhaven om vervolgens in het nieuwe seizoen onder leiding van de nieuwe trainer/coach Jos Heutinck voor een toppositie in de tweede klasse te kunnen zorgen.

Zondag 1 april a.s. speelt Grol de altijd lastige uitwedstrijd tegen DVV uit Duiven. Aanvang: 14.00 uur op het ‘Horsterpak’ in Duiven.

De eerstvolgende thuiswedstrijd vindt plaats op maandag 9 april a.s. (Tweede Paasdag). Dan komt Silvolde, de ploeg van de nieuwe Groltrainer Jos Heutinck, op bezoek op het sportpark Den Elshof (aanvang: 14.30 uur).

Uitslagen afgelopen zondag:
Rood Wit - DVV 1-3
Quick 1888 - Concordia W 1-5
Sc Bemmel – DIO ’30 6-0
Silvolde - FC Presikhaaf 1-2
DCS - Orion 0-0
Albatross - Varsseveld 0-1
Grol - Leones 1-3

Stand na zondag 25 mrt. J.l.:
  1   FC Presikhaaf   19   wedstr.   46   pnt.   59-23
  2   Leones   20   wedstr.   42   pnt.   51-26
  3   Silvolde   19   wedstr.   36   pnt.   52-30