Vrijwilligers gezocht voor opzetten Fotoarchief sportvereniging Grol

10-04-2012

De sv Grol viert op 18 september 2018 haar 100-jarig bestaan. In het kader hiervan is door Erevoorzitter Theo Huijskes, op verzoek van het bestuur, inmiddels een start gemaakt met het schrijven dan wel samenstellen van een jubileumboek. Het is op dit moment nog niet bekend of het boek in het jubileumjaar zelf of in de aanloop naar het jubileumjaar gaat verschijnen. Het uitgangspunt is om van de eerste 50 jaar in het bestaan van de vereniging (periode 1918-1968) een royale samenvatting te maken en de tweede 50 jaar (periode 1968 – 2018) zeer uitvoerig in schrift, kaart en beeld te brengen. Het boek gaat geïllustreerd worden met talrijke kleurrijke foto's, maar ook met diverse oude zwart-wit foto's en afbeeldingen. In het pas verschenen eerste clubblad van 2012 is een oproep gedaan voor het aanleveren van ideeën, anekdotes, voorvallen, hoogte- of dieptepunten en met name foto’s.

De achterliggende gedachte hierbij is om een digitaal fotoarchief aan te leggen. Hierin zullen alle aangeleverde foto’s digitaal worden opgeslagen en worden voorzien van aanvullende informatie. Een werkgroepje van vier personen is inmiddels gevormd om de foto’s te gaan voorzien van informatie. Voor het scannen van de aangeleverde foto-afdrukken en het digitaal opslaan van gescande foto’s en digitaal aangeleverde foto’s en het beheer van het fotoarchief zijn wij nog op zoek naar vrijwilligers die ons daarbij willen helpen. Heb je interesse, meld je dan aan door een e-mail te sturen naar vacature@svgrol.nl of info@svgrol.nl. Voor aanvullende informatie of suggesties kan contact worden opgenomen met Theo Huijskes (0544-461887 of 06-5052 8138) of Marco Frank (06-120 60 188).