Grol maakt het zich op alle gebieden onnodig moeilijk

16-04-2012

Grol 1 – Concordia W. 1 1 - 3

Speelronde: 23
Scheidsrechter: De heer Gerben Koeslag uit Gendringen
Ruststand: 0-1
Eindstand: 1-3
Scoreverloop: 8e min. 0-1 Robert Leenders; 52e min. 0-2  Niels Meijer; 67e min. 0-3 Koen Berendsen; 68e min. 1-3 Lennard Walterbos
Gele kaarten: Mart Zieverink van Grol en drie spelers van Concordia W.
Rode kaarten: Geen
Afwezig bij Grol: Simon Dibbets, Bjorn Koldeweij, Tom Meulenbeek, Bram Rhebergen en Bas Stortelers (allen geblesseerd), alsmede Thomas Porskamp (geschorst)

Opstelling:
Doel: Dennis Dibbets
Achter: Robin Schuurmans (62e min. Wouter Pillen), Tim Hubers, Christian Pillen en Remco Schuurmans
Midden: Mart Zieverink (78e min. Luc te Veluwe), Tom Kaak en Lennard Walterbos (70e min. Leon Scholten)
Voor: Mark Peters, Sander Nijhoff en  Michel Kamphuis

Pupillen van de week: Amber Lammers en Lisa Schuurmans
Sponsor wedstrijdbal: Autobedrijf John Klein Gunnewiek
Speciale gasten: Paul Wentink, wethouder sportzaken van de gemeente Oost Gelre en Kees Porskamp, fractievoorzitter van de VVD afdeling Oost Gelre

Bijzonderheid: Als gevolg van het geboekte resultaat behoort Grol mogelijk tot de kanshebbers voor de plaatsen 11 en 12 op de ranglijst, die tot gevolg hebben dat er een nacompetitie moet worden gespeeld (de plaatsen 13 en 14 betekenen rechtstreekse degradatie naar de derde klasse van de KNVB)

Met nog drie competitiewedstrijden voor de boeg (uit tegen DIO ’30, thuis tegen FC Presikhaaf en uit tegen Orion) heeft Grol het zich afgelopen zondag onnodig moeilijk gemaakt. Laten wij deze keer eens beginnen met het benoemen van de meest opmerkelijke aspecten uit de verloren wedstrijd tegen Concordia Wehl.
De zege van de ploeg uit Wehl is geflatteerd, anders gezegd de einduitslag geeft geen juist beeld van de verhoudingen in het veld. Grol verdiende meer. Gedurende de gehele wedstrijd en met name in de eerste helft had Grol meer moeten scoren. Daarbij had Grol de pech dat onder andere kopballen van Tom Kaak geen doel troffen, dat doelman Thijs Wijnands van Concordia W., nota bene reserve keeper, in een glanzende vorm stak en dat scheidsrechter Gerben Koeslag niet alleen gedurende de gehele wedstrijd bijzonder wispelturig floot, maar gigantisch in de fout ging door Grol even vóór rust bij een stand van 0-1 geen strafschop toe te kennen toen Michel Kamphuis vrij voor de keeper van de tegenpartij naar de grond werd getrokken door een tegenstander.
Daar staat tegenover dat Grol in de nog resterende drie wedstrijden uit een ander vaatje zal moeten tappen. Zo werd er veel teveel de lange bal gehanteerd, waardoor er van opbouwend en georganiseerd c.q. combinatie voetbal nauwelijks sprake was. Daarnaast zal het accent, juist het er nu op aan komt, veel meer op de verdediging moeten worden gelegd (op dit moment heeft Grol na Orion en Albatross de meeste doelpunten tegen) en zal er op het middenveld meer strijd moeten worden getoond wanneer er rechtstreekse duels worden aangegaan. In dat verband mag het als enigszins verbazingwekkend overkomen dat Wouter Pillen, weer helemaal topfit, afgelopen zondag niet in de basis stond, verdediger Tim Hubers bij een 0-2 achterstand naar de frontlinie werd gestuurd en de weliswaar goedwillende spelers Leon Scholten en Luc te Veluwe bij een 1-3 achterstand in het veld werden gestuurd in plaats van een pure aanvaller als Bart Porskamp.

Zoals aangegeven, had Grol tegen Concordia W. in de eerste helft legio mogelijkheden om met een geruststellende tussenstand te gaan rusten. Naast de vele, deze keer geen doel treffende kopballen waren het met name Michel Kamphuis en Lennard Walterbos, die als gevolg van te gehaast of te slap inschieten enkele doelrijpe kansen misten.

In de tweede helft leek het bij vlagen meer op een schiettent dan op een uitvoering van een bij de vele trainingen ingestuurd en georganiseerd positiespelletje, dat uiteindelijk resulteert in mooie scoringskansen met hier en daar een doelpunt als resultaat.
Daarbij bewees verdediger Tim Hubers nog eens overduidelijk dat hij bij hoekschoppen e.d. een zeer bruikbaar mikpunt in de aanval is, maar dit zeker niet als een bewust ingezette aanvullende of plaatsvervangende aanvaller.

Zondag 22 april a.s. staat de lastige uitwedstrijd tegen DIO ’30 in Druten op het programma. Eén ding is zeker: er mag dan in ieder geval niet verloren worden!

Uitslagen afgelopen zondag:
Leones - DVV             1-3
Quick 1888 - FC Presikhaaf         0-3
Sc Bemmel - Orion             1-0
Silvolde - Albatross            1-2
DCS - Varsseveld             2-2
Rood Wit - DIO ’30            0-1
Grol - Concordia W.            1-3

Programma zondag 22 april a.s.:
DCS - Silvolde
Varsseveld - DVV
Albatross - Sc Bemmel