Gouden KNVB-speld voor Theo Huijskes

05-10-2005

Aan het eind van de zeer goed bezochte algemene ledenvergadering op maandag 3 oktober werd een zevental leden van de S.V. Grol gehuldigd vanwege hun 50 jaar lidmaatschap. Vanaf de start in 1993 bij het 75-jarig bestaan van de S.V. Grol hebben al 35 personen de gouden ‘Grol’-speld ontvangen. Dit jaar waren het maar liefst zeven personen die deze waarderingspeld kregen, te weten Cor Migchielsen, Willie Porskamp, Bennie Rave, Tonnie Rave, Bennie Roerdink, Jan Theissen en Theo Huijskes.

De voorzitter Theo Huijskes had voor iedereen een persoonlijk toespraak alvorens de jubilarissen de gouden ‘Grol’-speld kregen opgespeld, gepaard gaande met een attentie en een bos bloemen.

Bennie (Puck) Rave wordt gehuldigd door Theo Huijskes

Vervolgens vroeg vice-voorzitter Ben Bomers speciale aandacht voor jubilaris Theo Huijskes. Hij is zoals gezegd één van de zeven leden die dit jaar 50 jaar lid is van de S.V. Grol, maar daarnaast is hij al 30 jaar bestuurslid en 20 jaar voorzitter. Sinds 1975 maakt hij dus deel uit van het hoofdbestuur, eerst 10 jaar als vice-voorzitter en daarna 20 jaar als voorzitter. Een periode, waarin heel veel is gebeurd en waarin de club van 780 leden naar bijna 1200 leden is gegroeid. Een periode ook met veel hoogte-, maar ook dieptepunten.

Een enorme staat van dienst derhalve. Hij is lid sinds 1 januari 1955 en vanaf dat moment is de voetbalvereniging Grol en de blauwwitte kleur niet meer uit zijn hart geweest. De S.V. Grol is dan ook zijn grote trots. In de afgelopen 50 jaar heeft hij zich op zeer veel terreinen van de club verdienstelijk gemaakt. En dat op een manier, waar je u tegen moet zeggen.

Voor al deze functies is hij diverse keren onderscheiden, o.a. in het jaar 2000 toen hij tot sportvrijwilliger van het jaar in de provincie Gelderland werd uitgekozen en werd onder-scheiden door de commissaris van de koningin, dhr. Kamminga.

Net als de overige zes jubilarissen ontving Theo Huijskes de gouden ‘Grol’-speld. Maar daarmee was de koek nog niet op. Voor velen en in het bijzonder voor Theo zelf vroeg vervolgens geheel onverwacht de heer Johan Dollekamp, vice-voorzitter van de KNVB het woord.  Namens de KNVB richtte hij veel lovende woorden richting Theo Huijskes en zijn vrouw Ria. Voor al zijn verdiensten voor de S.V. Grol werd Theo Huijskes vervolgens onderscheiden met de ‘Gouden’ K.N.V.B.-speld. Een waardig slot van een prima verlopen algemene jaarvergadering.

Theo Huijskes wordt gehuldigd door Johan Dollekamp, vice-voorzitter van de KNVB