Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de uitwedstrijd tegen WVC

24-10-2012

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 zal trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing geven. Hierbij bij wijze van uitzondering een voorbeschouwing op de UITwedstrijd tegen WVC 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Hoe beslissend kan de wedstrijd die zondag gespeeld wordt op “De Morgenzon” genoemd worden.

Voordat ik vooruitblik op de wedstrijd van aanstaande zondag tegen WVC wil ik eerst even terug naar de wedstrijden die s.v. Grol tot aan wedstrijdnummer 8 gespeeld heeft.

Nadat we met veel enthousiasme de trainingen vanaf 30 juli waren gestart aan het nieuwe seizoen 2012-2013 begon er voor ons een fase waarin we veel wedstrijden voor de kiezen kregen in de voorbereidingsperiode.

Nadat thuis in de 1e wedstrijd Viod uit Doetinchem werd verslagen stond er een zwaar “Kei toernooi” op het programma,

in de 1e wedstrijd in Lichtenvoorde tegen Hoofdklasser Longa’30 konden we het nog redelijk bijbenen en werden we, na een 4-1 achterstand, met een 4-3 nederlaag veroordeeld tot het spelen van de "kleine" finale. Uitgerekend onze tegenstander van zondag troefde ons hierin helemaal af, we mochten ons zelfs niet ongelukkig prijzen dat de teller op 5-2 in het voordeel van WVC bleef steken.

Na enkele aanpassingen binnen de formatie werd de weg vervolgd in de voorbereiding. We kunnen stellen dat we de voorbereiding redelijk succesvol hebben kunnen afsluiten met als beloning het winnen van de bekerpoule na overwinningen op FC Eibergen (zo.) en DZC ’68.

Dat deze resultaten in de competitie een vervolg kregen stemde ons zeker tot tevredenheid. In onze 1e wedstrijd werd thuis tegen een uitstekend Dieze West met de bekende hakken over de … een zwaarbevochten punt behaald. Hierna volgden 4 overwinningen op rij en als gevolg hiervan nestelden we ons na 3 wedstrijden al op kop van de ranglijst. Achtereenvolgens werd er gewonnen (1-4) in Denekamp bij de nieuwe fusieclub SDC ’12, daarna thuis aantreden tegen het sterke Luctor et Emergo en met 3-1 winnen gaf ons een uitstekend gevoel, eerlijkheidshalve dient hierbij vermeld te worden dat een gelijkspel de verhoudingen deze middag goed had weer gegeven, maar op basis van fitheid en wilskracht nog 2 doelpunten scoren in de slotfase is zeker ook een kwaliteit! Nadat we even moesten wennen aan die nieuwe stand op de ranglijst bleven we voortvarend bezig met opnieuw winst (1-2) uit bij KOSC in Ootmarsum.

In speelronde 5 kregen we Victoria ’28 uit Enschede op bezoek, na een tactisch sterke, en voor publiek minder aantrekkelijke, wedstrijd pakten we hierin een mooie 2-1 overwinning. Nog steeds koploper met 13 punten uit 5 wedstrijden, met WVC, Dieze West en Luctor in de achtervolging met elk 10 punten. Waar zou dit eindigen hoorde ik al her en der in Groenlo, nou dat werd dus bij ATC ’65 in Hengelo Ov. Hier werden we duidelijk met beide voetjes weer op de aarde gezet en met een 5-1 nederlaag weer de bus ingestuurd om af te reizen naar Groenlo. Moest een keer gebeuren, kon niet uitblijven waren veel gehoorde kreten rondom ons. Daarna thuis tegen Wijhe ’92 uit het gelijknamige Wijhe, hou zouden de jongens en de staf dit oppakken zag, en bij sommige hoorde, ik ze denken. In deze wedstrijd waarin we met 1-0 wisten te winnen konden we duidelijk merken dat de nederlaag tegen ATC’65 nog een beetje in de koppies zat, wel fortuinlijk, op basis van 1e helft, winnen is ook weer een kwaliteit te noemen.

Na 7 gespeelde wedstrijden met 16 punten aan kop van de ranglijst staan is een prestatie van formaat van deze jonge spelersgroep. Op dit moment gevolgd door WVC dat hetzelfde aantal verliespunten heeft als Grol. De gasten uit Winterswijk zullen de wedstrijd tegen Dieze West in Zwolle in halen op zondag 25 november. We zullen als s.v. Grol zijnde zondag “top” moeten zijn om deze uitstekende tegenstander uit Winterswijk te verslaan.

Erin geloven en ervoor gaan is iets wat ik de spelers en begeleidingsstaf wil meegeven. Met behulp van ons fantastisch trouwe publiek en de kwaliteiten die de ploeg zeker heeft, geloof ik zeker in het feit dat we in staat zijn om er een mooie zondag van te maken. Strijd, geloof, passie, durf, gekoppeld aan strijdwijze, zijn in deze sleutelwoorden voor succes.

Dit alles onder leiding van arbiter Dhr. P.H.N.Voogsgeerd uit Enschede die dit mooie “voetbalgevecht” zeker weer in goede banen zal leiden.

Ik ga uit van een geweldige opkomst vanuit beide supportersgroepen zondag om 14.00 uur.

Kom op Grol, laat je zien, in en rondom het veld!

Jos Heutinck

P.S.: Om nog even terug te komen op hoe beslissend deze wedstrijd genoemd kan worden, waarmee ik het verhaal opende, het volgende:

Jongens geniet van deze wedstrijd in een waarschijnlijk prachtige ambiance en besef dat we in een prachtige beginfase zitten, waarin we niets moeten en wel mogen tegen dit uitstekende team!