Nieuwjaarsloop en Nieuwjaarsreceptie sv Grol

28-12-2012

Zoals al jaren achtereen gebruikelijk, wordt op de eerste zondag in het nieuwe jaar bij de sportvereniging Grol weer de gebruikelijke Nieuwjaarsloop met aansluitend de Nieuwjaarsreceptie georganiseerd.

Dit betekent dat op zondag 6 januari 2013 op het sportpark Den Elshof om 10.30 uur het startsein wordt gegeven voor de 32e Nieuwjaarsloop in successie. En ook ditmaal zullen de lopers op zowel de korte als de lange afstand een parcours moeten afleggen dat door het rustige en natuurschoonrijke Zwolle bij Groenlo voert.

De Nieuwjaarsreceptie in het Sportcafé op het sportcomplex aan de Oude Winterswijkseweg, waarbij iedereen van harte welkom is, begint om 12.30 uur.

Aan de Nieuwjaarsloop kan een ieder van jong tot oud deelnemen. Dit ongeacht het de afdeling jongens- en herenvoetbal of de afdeling meisjes- en damesvoetbal betreft, ongeacht het zaalvoetbal of veldvoetbal betreft en ongeacht het recreatief of prestatief voetbal betreft. Bovendien maakt het niet uit of de lopers spelende leden of ondersteunende leden zijn.

Zelfs hoeven belangstellende lopers niet per definitie lid te zijn van de s.v. Grol. Wel is het zo dat in de eindrangschikking c.q. einduitslag en dus ook bij de prijsuitreiking alleen de namen worden meegenomen van degenen die lid zijn van de Groenlose voetbalclub. De deelnemers kunnen kiezen voor een korte afstand (3,5 kilometer) of voor een lange afstand (10 kilometer).

De Nieuwjaarsloop, in eerste instantie Snertloop genoemd, werd voor de eerste maal in 1982 gehouden. En dat gebeurde destijds op initiatief van Chris te Winkel uit Doetinchem, in die periode hoofdtrainer bij de s.v. Grol. De eerste winnaar op de lange afstand was destijds Patrick te Walvaart. Hij kreeg toen de Theo Nahuis-bokaal uitgereikt. De laatste jaren en dat reeds acht keer achter elkaar van 2005 tot en met 2012 was Christian Pillen, speler van Grol 1, de grote winnaar. Dit betekent dat dezelfde Pillen deze keer mogelijk voor de negende achtereenvolgende maal de nu in de wacht te slepen Ferry Froeling-bokaal mee naar huis mag nemen. Maar er zijn op beide afstanden de nodige prijzen te winnen en dat in diverse categorieën. Opgave voor deelname kan op 6 januari a.s. plaatsvinden vanaf 9.30 uur ’s morgens in het Sportcafé.

Tijdens de traditionele Nieuwjaarsreceptie zal vanzelfsprekend Grolvoorzitter Hans Scheinck weer de gebruikelijke Nieuwjaarstoespraak houden. Tevens zal het bestuur van de Stichting Internationaal Marveldtoernooi het deelnemersveld voor de 24e editie in 2013 presenteren.

De organisatie van het totaal is in handen van het bestuur senioren onder aanvoering van voorzitter Rob van Meurs. Omdat het de bedoeling is dat de in het leven geroepen commissie nevenactiviteiten een en ander in de toekomst zelfstandig gaat organiseren, zal deze commissie onder leiding van Jordy Overkamp ditmaal assistentie verlenen.

Dus iedereen is zondag 6 januari a.s. van harte welkom op het sportpark Den Elshof!